Biståndshandläggare Äldreomsorg
Stockholms Stad / Administratörsjobb / Stockholm
2018-05-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare Äldreomsorg" (publicerad 2019-06-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad i Stockholm,
Solna,
Upplands Väsby,
Södertälje,
Österåker eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Enskede Årsta Vantör är en av 14 stadsdelar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder stadsdelsförvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till de snart 100 000 stockholmare som bor i vårt stadsdelsområde.
Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.
Vi strävar hela tiden efter att Enskede Årsta Vantör ska vara ett stadsdelsområde för alla. Våra fokusområden är: Attraktiv arbetsgivare, bemötande och jämställdhet. Det innebär att vi som arbetar i förvaltningen samverkar för att utveckla kvaliteten i vår verksamhet, att vi ger våra invånare möjligheter till delaktighet och att vi ger ett jämställt bemötande. Det innebär också att vi hela tiden utvecklar vår gemensamma arbetsmiljö och strävar efter en lärande, innovativ och hållbar kultur där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.
Vårt huvudkontor ligger vid Globen i södra Stockholm nära tunnelbanan och ett stort utbud av restauranger, caféer och shopping.
Arbetsplatsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr.
Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill arbeta hos oss. Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning består av sex verksamhetsavdelningar och två administrativa avdelningar. Inom förvaltningen arbetar cirka 2 200 medarbetare, främst inom förskola och fritid, stöd och service till funktionsnedsatta och äldreomsorg. Enskede Årsta Vantör Stadsdelsförvaltning är beläget i fräscha kontorslokaler i Globenområdet. Beställarenheten för äldreomsorg består av 43 medarbetare, varav 36 är biståndshandläggare. Vi har två metodstödjare som arbetar med rutiner samt ger stöd i handläggningsprocessen. Övriga tjänster är administrativa resurser inklusive två biträdande enhetschefer och en enhetschef. Hos oss arbetar män och kvinnor med stor spridning i ålder och erfarenhet. Varför ska du söka jobb hos oss? Hos oss får du härliga kollegor som har roligt på jobbet. Vi hjälper varandra och värnar om den goda arbetsmiljön. Arbetsgruppen har hög kompetens och hög ambitionsnivå. Vi har nyligen genomfört en omorganisation. Biståndshandläggarna arbetar i funktioner; mottagnings-, utrednings-, ekonomi- och SIP/vårdplaneringsgrupp. Vi tror att detta är en bra struktur för en god arbetsmiljö. Vi söker någon som kan tänka sig att arbeta i alla funktioner. Vi flyttar nu till stora, ljusa och fina lokaler där vi kommer att arbeta funktionsbaserat.
Publiceringsdatum2018-05-30Dina arbetsuppgifterVi söker dig som vill arbeta som vill arbeta som biståndshandläggare hos oss på beställaravdelningen inom äldreomsorgen inom Enskede Årsta Vantör stadsdelsförvaltning. En biståndshandläggares huvudsakliga arbetsuppgifter är att utreda och bedöma ansökningar inkomna från äldre som har behov av stöd från hemtjänst, dagverksamhet, särskilda boenden etc. I arbetet ingår det att aktualisera ärenden, inhämta information, göra bedömningar, fatta beslut samt följa upp insatser enligt socialtjänstlagen 4 kap 1 §. Som biståndshandläggare har du möjligheten att arbeta med den äldre i centrum. Ditt arbete som biståndshandläggare är mycket betydelsefullt och mångfacetterat då du i dialog med den äldre ska arbeta för att hitta en lösning för individen. I ditt arbete kommer du att samarbeta både med kollegor i staden och externa samarbetspartners som till exempelvis landstinget.
KvalifikationerDu har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Erfarenhet av myndighetsutövning är meriterande.
Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl. Du är relationsskapande och har mycket god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du är lugn, stabil och har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har en problemlösande analysförmåga, du arbetar bra med komplexa frågor och kan snabbt analysera situationer och fatta beslut. Du har en mycket god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Du värdesätter olikheter och förstår att olika bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka en själv och andra på olika sätt. Eftersom arbetet oftast innebär att möta människor i kris och/eller med en komplex livssituation är det väldigt viktigt att du själv kan se möjligheter, förmedla hopp och bemöta människor på ett respektfullt sätt.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-13
Ange följande referens när du ansöker: 2018/3893
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms Stad
AdressStockholms Stad
Slakthusplan 8A
11221 Stockholm
KontorsadressSlakthusplan 8A
Jobbnummer 4176831
Observera att sista ansökningsdag har passerat.