Biståndshandläggare äldreomsorg

Hägersten-Liljeholmen SDF, Beställarenheten äldreomsorg / Administratörsjobb / Stockholm
2017-08-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare äldreomsorg" (publicerad 2019-02-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hägersten-Liljeholmen SDF, Beställarenheten äldreomsorg i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 85 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!



Arbetsplatsbeskrivning
Hos oss får du ett jobb som ger mycket tillbaka- det du gör på jobbet varje dag förändrar många människors liv! Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att erbjuda kompetensutveckling och en rimlig arbetsbelastning.

Du erbjuds även introduktion och en fadder under din första tid hos oss. Beställarenheten äldre ansvarar för biståndshandläggning samt olika insatser som ger möjlighet för äldre att få sina behov av omsorg tillgodosedda. Vi fattar beslut om vård - och omsorgsboenden, servicehus, anhörigstöd, dagverksamheter och hemtjänst. Beställarenheten äldre är organiserad så att vi på ett professionellt sätt kan planera för det oförutsedda och där du som biståndshandläggare erbjuds en bra arbetsmiljö och möjlighet att arbeta såväl självständigt som i grupp. Enheten består idag av 35 medarbetare varav 26 biståndshandläggare. Vi har även personalförmåner i form av friskvård som bland annat innefattar subvention av träningskort.

Vårt kontor finns vid Telefonplan.

Publiceringsdatum
2017-08-31

Dina arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda behov, bedöma, besluta och följa upp insatser för personer över 65 år enligt SoL och LSS. Arbetet innebär kontakter med många samarbetspartners såväl inom Stockholms stad som externt med till exempel landstinget. Detta innebär att du ska ha god kommunikativ förmåga, samarbetsförmåga samt ett professionellt förhållningssätt.

I arbetet som biståndshandläggare kan det bland annat ingå att aktualisera ärenden, inhämta information, göra bedömningar, fatta beslut och följa upp insatser. Ditt arbete utgår från lagstiftning och kunskapsstöd. Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik!

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionomexamen med inriktning mot äldre eller högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du har erfarenhet av biståndsbedömning inom området äldreomsorg, rådande lagstiftning och regelverk.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är relationsskapande och har mycket god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt är van vid att samverka med andra professioner. Du värdesätter olikheter och förstår att olika bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka en själv och andra på olika sätt.

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-22
Ange följande referens när du ansöker: 2017/5747
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kerstin Malmport, Enhetschef 08-508 22 517

Företag
Hägersten-Liljeholmen SDF, Beställarenheten äldreomsorg

Adress
Hägersten-Liljeholmen SDF, Beställarenheten äldreomsorg
Telefonvägen 30, plan 9
12904 Hägersten

Kontorsadress
Telefonvägen 30, plan 9

Jobbnummer
3671123

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hägersten-Liljeholmen SDF, Beställarenheten äldreomsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hägersten-Liljeholmen SDF, Beställarenheten äldreomsorg: