Biståndshandläggare äldreomsorg

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2022-08-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare äldreomsorg" (publicerad 2023-09-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Hägersten-Älvsjö är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. I dag är vi stadens näst största stadsdelsområde med ca 125 000 invånare, och redan 2024 beräknas vi bli störst i staden. Stadsdelsförvaltningen erbjuder förskola och fritid, omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel. Vi är drygt 3000 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa bra förutsättningar och service för de som bor i stadsdelsområdet.



Arbetsplatsbeskrivning
En av våra handläggare går vidare till andra arbetsuppgifter och vi behöver vi rekrytera ersättare för hen.

Vi ser fram emot att välkomna en ny medarbetare till enheten.
Hos oss får du ett jobb som ger mycket tillbaka- det du gör på jobbet varje dag förändrar många människors liv! Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att erbjuda kompetensutveckling och en rimlig arbetsbelastning. Du erbjuds även introduktion och en fadder under din första tid hos oss. Beställarenheten äldre ansvarar för biståndshandläggning samt olika insatser som ger möjlighet för äldre att få sina behov av omsorg tillgodosedda. Vi fattar beslut om till exempel vård - och omsorgsboenden, servicehus, anhörigstöd, dagverksamheter och hemtjänst. Beställarenheten äldre är organiserad så att vi på ett professionellt sätt kan planera för det oförutsedda och där du som biståndshandläggare erbjuds en bra arbetsmiljö och möjlighet att arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi har ett närvarande ledarskap. Enheten består idag av 53 medarbetare varav 43 biståndshandläggare. Vi har personalförmåner i form av friskvård som bland annat innefattar subvention av träningskort.

Vårt kontor finns vid Telefonplan.

Publiceringsdatum
2022-08-10

Dina arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda behov, bedöma, besluta och följa upp insatser för personer över 65 år enligt SoL och LSS. Arbetet innebär kontakter med många samarbetspartners såväl inom Stockholms stad som externt med till exempel landstinget. Detta innebär att du ska ha god kommunikativ förmåga, samarbetsförmåga samt ett professionellt förhållningssätt.

I arbetet som biståndshandläggare kan det bland annat ingå att aktualisera ärenden, inhämta information, göra bedömningar, fatta beslut och följa upp insatser. Ditt arbete utgår från lagstiftning och kunskapsstöd. Vi söker dig som trivs med ett omväxlande arbete i en föränderlig miljö där den ena dagen inte är den andra lik!

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionomexamen med inriktning mot äldre eller högskoleutbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du har erfarenhet av biståndsbedömning inom området äldreomsorg, rådande lagstiftning och regelverk.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du arbetar både självständigt och strukturerat genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete väl samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är relationsskapande och har mycket god förmåga att etablera kontakt med människor i en utsatt situation. Du har förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv på situationer som uppstår i det dagliga arbetet som myndighetsutövare. Du har lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt samt är van vid att samverka med andra professioner. Du värdesätter olikheter och förstår att olika bakgrund, kultur och grupptillhörighet kan påverka en själv och andra på olika sätt.

Övrig information
Vi kommer att påbörja intervjuer under annonstiden.



Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/5437".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Hägersten-Älvsjö SDF, Beställarenheten äldreomsorg

Kontakt
Kerstin Malmport, Enhetschef
08-50822517

Jobbnummer
6872004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: