Biståndshandläggare, Äldreförvaltningen
Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Du vill ge människor en bra vardag. Och ett rikare liv. Precis som vi.
Här på Myndighetsenheten arbetar vi efter mottot "mänskliga möten vi bryr oss". Vår verksamhetsidé är att erbjuda stöd, service och omsorg och vård med människans bästa i fokus. Vi arbetar med myndighetsutövning enligt ett kvalitetsledningssystem och är ISO-certifierade. Vi är också Hbt- certifierade och detta är vi mycket stolta över. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med en arbetsgrupp i varierande åldrar med humor och högt i tak. Inom enheten arbetar vi med utredningar och beslut enligt SOL, avgiftshantering,färdtjänsthandläggning mm. Vi ansvarar också för att utreda, upphandla, och utveckla. Vi finns i Sundbybergs stadshus i Hallonbergen. Vi är en liten enhet med 16 medarbetare.
Sundbybergs stad växer så det knakar, men har lyckats bevara fördelarna med att vara en liten kommun. Det innebär att det är nära till beslut och att våra medarbetare har möjlighet att vara med och påverka verksamheten. Det gör arbetet extra roligt.
Som biståndshandläggare kommer du bland annat att arbeta med bedömnings- och utredningsarbete, vårdplanering, uppföljning och kontroll samt vara delaktig i verksamhets- och kvalitetsutveckling.
Dina arbetsuppgifter innebär att du kommer att arbeta med myndighetsutövning i form av bedömnings- och utredningsarbete, fatta beslut om rätt till bistånd samt uppföljning och omprövning av beslut enligt socialtjänstlagen. Myndighetsenheten är en beställarenhet för äldre. Arbetet utförs i nära samarbete med övriga biståndshandläggare och kollegiala möten tillsammans med chef hålls varje vecka. Vi har kundval inom hemtjänst och har både privata utförare och utförare i egen regi. Du beställer insatser, har löpande koll över beställd och utförd hemtjänst samt boendeplaceringar och samverkar med andra myndigheter. Du vårdplanerar och samarbetar med våra boendeplacerare.
Vi vill att du har socionomexamen eller annan jämförbar högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning, datorvana och god förmåga att uttrycka dig i skrift. Du är bra på sifferhantering. Extra viktigt är att du har ett gott bemötande och uttrycker dig väl såväl mot kunder såsom mot leverantörer av hemtjänst. Du har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg. Du är stresstålig, flexibel i tanke och handling och har god samarbetsförmåga samtidigt som du är självständig och initiativrik. Du är bra på struktur och planering och kan ha många bollar i luften samtidigt. Du kan hantera krav från omgivning utan att tappa fokus på uppdraget. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Befattningen är en tidsbegränsad anställning på heltid. Tillträde den 1/3 2016 till och med 1/9 2017 eller enligt överenskommelse. Ansök senast den 8/1 2016. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Välkommen med din ansökan!
Sundbybergs stad växer så det knakar. Du som jobbar här befinner dig mitt i händelsernas centrum. Du har all möjlighet att vara med och påverka framtiden, både för staden och den verksamhet du arbetar i. Det fina med Sundbyberg är nämligen att vi har bevarat fördelarna med en liten organisation. Som att det är nära till beslut, lätt att påverka och att alla känner alla. Vi tycker att det är viktigt. Det tycker du också.
Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2015-12-21Ersättningenligt ök.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSundbybergs stad
AdressSundbybergs stad
Östra Madenvägen 4, Hallonbergen
17292 Sundbyberg
KontorsadressÖstra Madenvägen 4, Hallonbergen
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2587659
Observera att sista ansökningsdag har passerat.