Biståndshandläggare äldre- och funktionsnedsättning

Tranemo Kommun , Myndighetsutövning / Administratörsjobb / Tranemo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Tranemo, Svenljunga, Gislaved, Gnosjö, Ulricehamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tranemo Kommun , Myndighetsutövning i Tranemo

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter. Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; Vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.
Vi lever i en föränderlig tid och söker därför efter kompetenta och engagerade medarbetare som vill vara med och bygga framtidens Tranemo.

Tranemo kommun Närheten till varandra bygger relationer för framtiden.

Till enheten äldre- och funktionsnedsättning behöver vi en biståndshandläggare.

Som biståndshandläggare på enheten har man som främsta arbetsuppgift att utreda ädre- och funktionsnedsattas behov av biståndsinsatser och följa upp beviljade insatser. Du arbetar både på egen hand och tillsammans med kollegor från olika delar av enheten. Du arbetar utifrån gällande lagstiftning, SoL (Socialtjänstlagen). Arbetet kräver även att man i stor utsträckning samarbetar och samverkar med andra aktörer för brukarnas bästa bästa, såsom vår interna verkställighet och andra externa samverkanspartners.

Som anställd får du möjlighet till:
• Engagerande och inspirerande kollegor
• Stöd från enhetschef, metodhandledare och verksamhetsutvecklare
• Extern handledning
• Kompetensutveckling
• Viss möjlighet att arbeta hemifrån



Publiceringsdatum
2022-09-10

Arbetsuppgifter
Som handläggare ansvarar du för att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen för målgrupperna äldre- och funktionsnedsättning.

• Uppföljningar och omprövningar av fattade beslut
• Leverera uppdrag till utförare
• Säkerställa rättssäkerheten i myndighetsutövningen
• Medverka i metodutveckling och utveckling i strukturell hållbarhet i de olika förekommande system som används
• Arbeta i team med kollegor inom enheten men också i myndigheten som helhet
• Samverka med interna partners inom den egna organisationen, såsom verkställighet mfl
• Samverka med olika externa förekommande myndigheter, organisationer mfl




Kvalifikationer
Du är socionom eller har likvärdig utbildning och vi ser att du har erfarenhet att arbeta utifrån relevant lagstiftning. Det är meriterande om du även har erfarenhet av arbete inom socialtjänstens myndighetsutövning, och erfarenhet av aktuell målgrupp.
• Har en god samarbetsförmåga, lyhörd, medskapande
och engagerad
• Har intresse och förmåga att möta människor i svåra
situationer
• Har förmåga att arbeta självständigt
• Har god administrationsförmåga och kunskaper i dokumentation
• Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Har minst B-körkort

Vi använder oss av dokumentationssystemet Treserva.
För dig som studerar sista termin på socionomprogrammet finns möjlighet till deltidsanställning/timanställning fram till examen.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi tillämpar löpande rekrytering så vänta inte med din ansökan.

Välkommen in med din ansökan !


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tranemo Kommun , Myndighetsutövning

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "141/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tranemo kommun (org.nr 212000-1462)

Arbetsplats
Tranemo Kommun , Myndighetsutövning

Kontakt
Enhetschef IFO, Barn & Familj
Carina Toivonen
carina.toivonen@tranemo.se
0325-57 62 20

Jobbnummer
6967840

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tranemo Kommun , Myndighetsutövning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tranemo Kommun , Myndighetsutövning: