Biståndshandläggare

Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Mölndal
2015-01-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2016-04-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden "Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige." Mölndals stad har drygt 5000 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 62 000 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?

Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se

Publiceringsdatum
2015-01-30

Arbetsuppgifter
Vård- och omsorgsförvaltningen med ca 1400 medarbetare är en av förvaltningarna i staden och omfattar verksamheter inom äldreomsorg, funktionshinder och hemsjukvård.
Till Biståndsenheten behöver vi förstärkning för viss tid med fyra handläggare då ett förändrings arbete skall påbörjas och inledningsvis kommer det att krävas mer resurser.

Som handläggare ska du utreda, bedöma behov och besluta om insatser främst enligt SoL.
I arbetet ingår uppföljning av beviljade insatser, för att se om beviljat bistånd tillgodoser behovet.

Yrket som handläggare innebär många möten med olika personer, vilket ställer krav på social kompetens. Vi samverkar i stor utsträckning med våra utförare och andra relevanta samverkanspartners, såväl internt som externt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning eller liknande högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du ska ha kunskap och erfarenhet av handläggning och myndighetsutövning. God juridisk kunskap inom området är en förutsättning för arbetet.

Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet, där du bl a ska ha ett professionellt förhållningssätt och hantera svåra samtal och beslut på ett respektfullt sätt. Ha en personlig mognad, ta ansvar, kunna arbeta självständigt samt ha god samarbetsförmåga. Du är en kommunikativ person som har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Naturligtvis vill vi också att du tycker om utmaningar och problemlösningar.

ÖVRIGT
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av verksamheterna vi arbetar för.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2015-03-01 Snarast, enligt överenskommelse, upphör: 2015-08-31 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-15
Ange följande referens när du ansöker: A448244
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Britt Kristiansson, Chef Biståndsenheten

Facklig kontakt
Elisabeth Högberg, Vision

Företag
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen
Göteborgsvägen 7
43182 Mölndal

Kontorsadress
Göteborgsvägen 7 43182 Mölndal

Jobbnummer
2149092

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Vård- och omsorgsförvaltningen: