Biståndshandläggare

Partille kommun, Hälso och sjukvård samt bistånd / Administratörsjobb / Partille
2014-12-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2017-02-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Hälso och sjukvård samt bistånd i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

Publiceringsdatum
2014-12-19

Arbetsuppgifter
Biståndsenheten handlägger ärenden enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), socialtjänstlagen (SoL) samt enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag. Våra målgrupper är barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt LSS och SoL och äldre personer som har behov av insatser enligt SoL. Enheten är uppdelad i två team utifrån verksamhetsområde, funktionshinder och äldreomsorg och består av 20 handläggare och en 1:e biståndshandläggare.

Förvaltningen satsar på att utöka resurserna på biståndsenheten varför vi nu söker en biståndshandläggare.
Som biståndshandläggare är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser, samt ansvara för information under pågående utredning. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket ofta sker i samarbete med anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter.
Arbetet som biståndshandläggare inom denna tjänst avser i första hand handläggning enligt SoL för äldre. Inom teamet arbetar några av biståndshandläggarna i ett vårdplaneringsteam och planerar hem personer från sjukhus och övriga arbetar i huvudsak med äldre i ordinärt boende. Vilken inriktning biståndshandläggarna har på sina tjänster kan variera över tid inom teamet.
På Biståndsenheten arbetar vi ständigt med att förbättra och utveckla verksamhet och metoder. Vår arbetsmiljö präglas av höga professionella ambitioner på en arbetsplats med gott kamratskap och högt i tak. Enheten har både intern metodhandledning och extern processhandledning.

Kvalifikationer
Du har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Du ska vara väl förtrogen med rådande lagstiftning och rättspraxis inom området samt ha aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL. Det är meriterande om du har erfarenhet av ÄBIC.
Vi söker dig som har erfarenhet och intresse för att möta de människor vi är till för och som skapar bra möten utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du ska vara bekväm i myndighetsrollen och ha en god förmåga att formulera dig i tal och skrift samt i att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du är bra på att samarbeta och tycker om att upprätthålla goda kontakter med brukare, kollegor samt övriga samverkanspartners som du samarbetar med i det dagliga arbetet. Det är viktigt att du önskar vara en del av en arbetsgrupp med kollegialt stöd och öppenhet även om rollen som biståndshandläggare innebär ett självständigt arbete med förmåga att strukturera och prioritera bland arbetsuppgifterna.
Körkort och datavana är ett krav, därutöver läggs stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande! .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-25
Ange följande referens när du ansöker: A441013
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Midsäter, Vik Enhetschef

Facklig kontakt
Malin Nilsson malin.nilsson@partille.se

Företag
Partille kommun, Hälso och sjukvård samt bistånd

Adress
Partille kommun, Hälso och sjukvård samt bistånd
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Kontorsadress
Gamla Kronvägen 82 43339 Partille

Jobbnummer
2108183

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Hälso och sjukvård samt bistånd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Hälso och sjukvård samt bistånd: