Biståndshandläggare
Partille kommun, Hälso och sjukvård samt bistånd / Administratörsjobb / Partille
2014-11-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2017-02-01) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Hälso och sjukvård samt bistånd i Partille Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 36 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
Publiceringsdatum2014-11-07ArbetsuppgifterBiståndsenheten handlägger ärenden enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), socialtjänstlagen (SoL) samt enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag. Våra målgrupper är barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt LSS och SoL och äldre personer som har behov av insatser enligt SoL. Enheten är uppdelad i två team utifrån verksamhetsområde, funktionshinder och äldreomsorg och består av 20 handläggare och en 1:e biståndshandläggare.
Förvaltningen förbereder för att byta verksamhetssystem och en biståndshandläggare från enheten kommer under vintern och våren arbeta med det införandet varför vi nu söker en vikarie.
Som biståndshandläggare är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser, samt ansvara för information under pågående utredning. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket ofta sker i samarbete med anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter.
Arbetet som biståndshandläggare inom denna tjänst avser i första hand handläggning enligt SoL för äldre.
På Biståndsenheten arbetar vi ständigt med att förbättra och utveckla verksamhet och metoder. Vår arbetsmiljö präglas av höga professionella ambitioner på en arbetsplats med gott kamratskap och högt i tak. Enheten har både intern metodhandledning och extern processhandledning.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Du ska vara väl förtrogen med rådande lagstiftning och rättspraxis inom området samt ha aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL. Det är meriterande om du har erfarenhet av ÄBIC och vi ser gärna att du har erfarenhet av utförarverksamhet.
Vi söker dig som har erfarenhet och intresse för att möta de människor vi är till för och som skapar bra möten utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du ska vara bekväm i myndighetsrollen och duktig på att formulera dig i tal och skrift samt ha en god förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du är bra på att samarbeta och tycker om att upprätthålla goda kontakter med brukare, kollegor samt övriga samverkanspartners som du samarbetar med i det dagliga arbetet. Det är viktigt att du önskar vara en del av en arbetsgrupp med kollegialt stöd och öppenhet även om rollen som biståndshandläggare innebär ett självständigt arbete med förmåga att strukturera och prioritera bland arbetsuppgifterna.
Körkort och datavana är ett krav, därutöver läggs stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. , upphör: 2015-08-31 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-23
Ange följande referens när du ansöker: A430533
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAgneta Midsäter, Enhetschef
Facklig kontaktNås genom kommunens växel 031-792 10 00
FöretagPartille kommun, Hälso och sjukvård samt bistånd
AdressPartille kommun, Hälso och sjukvård samt bistånd
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille
KontorsadressGamla Kronvägen 82 43339 Partille
Jobbnummer 2060050
Observera att sista ansökningsdag har passerat.