Biståndshandläggare

Lerums kommun, Stöd & omsorg / Administratörsjobb / Lerum
2014-04-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2014-08-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Stöd & omsorg i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens drygt 38.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.

Publiceringsdatum
2014-04-10

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare utreder, bedömer och beslutar du om biståndsinsatser enl. Socialtjänstlagen avseende omsorg och service. Du handlägger ansökningar gällande framförallt hemtjänst, trygghetstelefon, korttidsboende och särskilt boende. Målgruppen är äldre över 65 år men även vissa yngre personer med funktionsnedsättningar. Arbetet innefattar även uppföljning av tidigare beslutade insatser. Du skall initiera och medverka vid vårdplaneringar på korttidsboende och sjukhus samt göra hembesök. Inom enheten hanteras även boendeplanering.

En stor del av arbetet handlar om samverkan med utförarna och andra relevanta samverkanspartners - interna och externa. Som handläggare arbetar du självständigt men ingår i en arbetsgrupp med flera kollegor. I enheten för Myndighet äldre ingår utöver biståndshandläggning/boendeplanering även handläggning av färdtjänst och parkeringstillstånd samt bostadsanpassning.
Verksamheten leds av en ansvarig enhetschef. Myndighet äldre ingår som en del av Sektor Stöd- och omsorgs Myndighetsavdelning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom socionomprogrammet eller motsvarande. Du skall ha kunskaper som gällande lagstiftning samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du måste ha förmåga att planera och prioritera samt ha datorvana. Körkort är ett krav.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper såsom god samarbetsförmåga, flexibilitet i tanke och handling samt att du är självständig och driftig. Vi vill att du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast - enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-30
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A388697
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kaija Merta, Verksamhetschef 0302-52 23 87

Facklig kontakt
Monica Albinsson, SSR 0302-521948 monica.albinsson@lerum.se
Karin Ulff, Vision 0302-52 16 29 karin.ulff@lerum.se

Företag
Lerums kommun, Stöd & omsorg

Adress
Lerums kommun, Stöd & omsorg
44380 Lerum

Jobbnummer
1837835

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Stöd & omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Stöd & omsorg: