Biståndshandläggare 75%

Strängnäs kommun, Biståndshandläggning / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Biståndshandläggning i Strängnäs

Strängnäs kommun är en dynamisk idyll mitt i den expansiva Mälardalen. Här förenas småstadens charm och personlighet med närheten till storstadens utbud. Kommunens 32 000 invånare bor i attraktiva tätorter som Mariefred, Stallarholmen, Strängnäs och Åkers styckebruk, var och en med sin rika historia och unika karaktär, eller i mindre orter med landsbygdskaraktär.

Publiceringsdatum
2011-12-09

Arbetsuppgifter
Vi söker en biståndshandläggare till enheten för biståndshandläggning, verksamhetsområde vård- och omsorg.
Arbetsuppgifterna innebär företrädesvis myndighetsutövning inom äldre- och handikappomsorgens verksamhetsområden samt färdtjänst och riksfärdtjänst. Enheten har som uppgift att ansvara för utredning, bedömning och beslut enligt gällande lagstiftning (socialtjänstlagen, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, färdtjänstlagen och riksfärdtjänstlagen) och kommunala riktlinjer.
Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består huvudsakligen i att utreda insatsbehov, medverka i planering och uppföljning av beslutade insatser, samt att samarbeta med utförare och berörda myndigheter.
Målgruppen är företrädesvis personer med någon form av funktionsnedsättning och som har behov av insatser från kommunal psykiatri och/eller LSS-enheten.
Under 2012 har vi flera spännande utmaningar framför oss. Bland annat ska valfrihetssystemet (LOV) införas inom hemtjänstens område och ett nytt IT-stöd ska implementeras.

Kvalifikationer
Högskole- eller universitetsexamen från sociala omsorgsprogrammet, socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.

Körkortskrav
Vi söker dig som:
• har högskole- eller universitetsexamen från sociala omsorgsprogrammet, socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig.
• har erfarenhet från myndighetsutövning inom handikappomsorgens område, LSS och psykiatri
• har goda kunskaper gällande lagstiftning inom området.
• har god social kompetens, lätt för att arbeta i team men också förmåga att arbeta självständigt
• har empatisk förmåga och lätt för att kommunicera med omsorgstagare, anhöriga och medarbetare
• har god förmåga att formulera dig tydligt i skrift
• är kreativ, flexibel och kan bidra till att utveckla arbetsformer
• Kunskap om avgiftssystem är meriterande
Ditt arbetssätt präglas av engagemang, drivkraft och med förmåga att ta eget ansvar.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Känns detta intressant - Välkommen att söka tjänsten! Vi vill ha din ansökan, med meritförteckning och ett personligt brev.

Arbetstider och omfattning
Heltid. 75% Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-03-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-21
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen
Ange följande referens när du ansöker: 334/11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Jäderlund, 0152-29584

Facklig kontakt
Inger Jansson, 0152-29191
Jonny Somogyi, 0152-29192

Företag
Strängnäs kommun, Biståndshandläggning

Adress
Strängnäs kommun, Biståndshandläggning
64580 STRÄNGNÄS

Jobbnummer
1101790

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Biståndshandläggning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Biståndshandläggning: