Biståndshandläggare
Falköpings kommun / Administratörsjobb / Falköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falköping,
Skara,
Tidaholm,
Herrljunga,
Skövde eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falköpings kommun i Falköping,
Skara,
Skövde eller i
hela Sverige Vi söker nu en ny kollega till oss på biståndsenheten i Falköpings kommun.
Som biståndshandläggare hos oss får du arbeta i ett härligt gäng bestående av 9 biståndshandläggare. På Biståndsenheten finns också Samordnare, Socialsekreterare LSS samt administrativ personal och färdtjänsthandläggare.
Vad kan vi erbjuda dig?
Tjänsten innebär myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen (SoL) inom behovsgruppen äldre och funktionsnedsättning. Som biståndshandläggare ansvarar du för utredning, bedömning, beslut och uppföljning. I myndighetsrollen krävs en god förmåga att kunna göra objektiva och sakliga bedömningar samt att fatta tydliga beslut i enlighet med gällande regelverk och rättspraxis.
Arbetet innebär en nära dialog med de personer som ansöker om stöd eller hjälp och deras närstående. Arbetet kräver att du har en god förmåga att skapa kontakter och ha ett gott samarbete med kollegor samt interna och externa kontakter.
På biståndsenheten arbetar vi utifrån arbetssättet, Individens behov i centrum (IBIC) och vi använder verksamhetssystemet Viva.
Vad söker vi hos dig?
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom socionomprogrammet, eller annan utbildning som
arbetsgivaren prövar likvärdig.
Vi söker dig som är engagerad och som tycker om struktur och planering i arbetet, du ska kunna hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på arbetet. Du har goda kunskaper gällande lagstiftning samt har grundläggande datavana. Du är stresstålig och flexibel och ser till att det som behöver göras blir gjort. Du ser hellre möjligheter än svårigheter och tycker om utmaningar i att hitta konstruktiva lösningar på komplexa problem. Du är ödmjuk och lyhörd inför andras uppfattningar. Du har lätt för samverkan både internt och externt. Ett gott bemötande i klientkontakter är en självklarhet för dig. För tjänsten krävs att du behärskar det svenska språket väl och har förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift, har B-körkort samt dokumentationserfarenhet och datorvana.
Har du tidigare arbetat med myndighetsutövning är det meriterande.
Urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Falköpings kommun
Du hittar oss mellan Sveriges två största sjöar, vid foten av unika platåberg och böljande kultur- och jordbrukslandskap. Här lever vi härligt småstadsliv med storstadens utbud bara en timme bort med tåg. Ja, vi har det bästa av två världar i en tid då de flesta av oss söker balans.
Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor.
Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på
https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!
Publiceringsdatum2024-11-06Övrig informationFör att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/313".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Falköpings Kommun (org.nr 212000-1744)
Arbetsplats Socialförvaltningen
Kontakt Daisy Ek
0515-885758 Jobbnummer 8997750
Observera att sista ansökningsdag har passerat.