Biståndshandläggare

Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen i Falkenberg

Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Socialförvaltningen är en av kommunens största förvaltningar och har som uppdrag att bistå våra kommuninvånare med vård och omsorg vid alla tillfällen i livet.

Nu är vi på jakt efter dig som vill vara en viktig kugge och som vill ha ett jobb där du gör skillnad! Hos oss på biståndsenheten arbetar biståndshandläggare, avgiftshandläggare, verksamhetsledare och enhetschef tillsammans med att förbättra livskvaliteten för kommunens äldre och ge dem en trygg och värdig omsorg.

Det finns många fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun! Vi erbjuder ett årligt friskvårdsbidrag, flextid och möjlighet till distansarbete. Vi är en trygg arbetsplats med gott arbetsklimat. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.

Under det kommande året förstärker vi vårt fokus på god och nära vård och behöver därför bli en biståndshandläggare till.

Passa på att bli en del av vårt gäng!

Publiceringsdatum
2024-05-16

Arbetsuppgifter
Inom biståndsenheten finns biståndshandläggare med områdesansvar, boendesamordnare med ansvar för att fördela platser på särskilt boende, korttid och växelvård samt ett team som ansvarar för alla vårdplaneringar vi gör tillsammans med Region Halland.

Arbetsuppgifterna som biståndshandläggare består i huvudsak av att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. I arbetet ingår att göra hembesök i utredande och uppföljande syfte, samordnade individuella planeringar samt ansvara för jourärenden under kontorstid. I det dagliga arbetet har du gott stöd från kollegor, verksamhetsledare och av enhetschef.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad socionom, har läst sociala omsorgsprogrammet eller har en annan likvärdig högskoleutbildning. Vid annan utbildning än socionomutbildning eller sociala omsorgsprogrammet behöver du ha läst socialrätt vid högskola.

Du som person är trygg, strukturerad och har god initiativ- och samarbetsförmåga. Du är bekväm med att både arbeta självständigt och är flexibel i det att du kan växla mellan olika områden inom enheten. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C193715 - 2024".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)

Arbetsplats
Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen

Kontakt
Jerk Jakobs, enhetschef
0346-88 62 50

Jobbnummer
8684433

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Myndighetsavdelningen: