Biståndshandläggare
Fagersta kommun / Administratörsjobb / Fagersta
2024-02-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2024-04-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Fagersta,
Norberg,
Skinnskatteberg,
Smedjebacken,
Avesta eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare.
Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.
Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad.
Om arbetsplatsen - det här är vi!
Myndighetsgruppen består av fem erfarna biståndshandläggare som handlägger äldreomsorg, socialpsykiatri, LSS samt en teamledare/enhetschef.
Vi söker nu en biståndshandläggare inom SoL. I arbetsgruppen ingår också två medarbetare som hanterar bostadsanpassning, färdtjänst och avgifter. Vi har en härlig arbetsmiljö, med kollegor som trivs och vill leverera professionellt arbete. Struktur, trivsel och intresse för utveckling är av största vikt för oss. Vår ledarskapsstil präglas av öppenhet och förtroende för våra medarbetare, vilket skapar möjlighet till delaktighet och påverkan.
Ditt uppdrag
Din uppgift som handläggare blir att utreda, bedöma, fatta beslut om insatser samt följa upp och ompröva beviljade insatser inom äldreomsorg, SoL. Som en del av myndighetsgruppen har du också en unik möjlighet att utvecklas i din yrkesroll genom att arbeta inom andra lagrum inom myndighetsgruppen, utifrån ditt intresse. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum. Detta sker i en nära dialog med de personer som söker insatser samt deras närstående/företrädare. Därutöver ingår även att samverka med andra aktörer såväl inom som utanför förvaltningen. I tjänsten innefattas också uppsökande verksamhet. Vi arbetar enligt utredningsmodellen IBIC.
Dina kvalifikationer och meriter
Socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du ska ha dokumenterad kunskap om regelverket SoL, rättspraxis inom området samt aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL. Erfarenhet inom LSS eller annan myndighetsutövning är meriterande. Du har förmåga att skapa bra möten med människor utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du kan snabbt hitta lösningar på uppkomna problem, du kan arbeta utifrån processer, kan organisera och planera ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt datorvana. Arbetet innebär kontakter med många samarbetspartners, vilket innebär att du ska ha god kommunikativ förmåga och hög samarbetsförmåga . Teamarbetet är viktigt.
Personlig mognad
Initiativtagande
Flexibel
Stabil
Uthållig
Samarbetsförmåga
Relationsskapande
Empatisk förmåga
Lojal
Serviceinriktad
Strukturerad
Kvalitetsmedveten
Problemlösande analysförmåga
För anställning krävs uppvisande av utdrag från Polisens belastningsregister.
Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/24".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Fagersta kommun (org.nr 212000-2106)
Arbetsplats Socialförvaltningen, Vård och omsorg
Kontakt Johanna Börjesson
0223-44379 Jobbnummer 8444279
Observera att sista ansökningsdag har passerat.