Biståndshandläggare
Bräcke kommun, Sociala avdelningen / Administratörsjobb / Bräcke
2022-05-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2022-05-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Bräcke,
Höganäs,
Ängelholm,
Helsingborg,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bräcke kommun, Sociala avdelningen i Bräcke I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på över 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun - lite närmare!
Publiceringsdatum2022-05-04ArbetsuppgifterSom Biståndshandläggare kommer du att utreda, kartlägga, bedöma och fatta beslut inom ramen för socialtjänstlagen samt lagen för särskilt stöd och service till vissa funktionshindrade. Vårdplanering med specialistvård och primärvård ingår och
sker i verksamhetssystemet Cosmic samt SIP.
Vi arbetar i nära samverkan internt som biståndshandläggare tillsammans med arbetsterapeut, sjuksköterska, sjukgymnast och enhetschef.
Verksamheten står i stort förändringsarbete där vi ser dig som en av nyckelpersonerna.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomutbildning eller vad arbetsgivaren bedömer som likvärdig utbildning. Du har erfarenhet av att arbeta med handläggning och dokumentation enligt socialtjänstlagen, du ska vara väl förtrogen de lagar som styr verksamheten och ha modet att pröva dom. Det är meriterande om du har erfarenhet av LSS-området.
Det är önskvärt om du har erfarenhet att dokumentera i Lifecare och utreda enligt behovsinriktade och systematiska arbetssättet IBIC- individens behov i centrum.
Vi söker dig som har förmågan att lyssna, skapa delaktighet, skapa engagemang och arbeta självständigt.
Samarbetsförmåga och flexibilitet krävs för uppdraget. Stor vikt kommer att läggas vid
personliga egenskaper.
Vi erbjuder
En trevlig arbetsplats, intern och extern handledning, kontinuerliga träffar med kollegor från länets övriga kommuner, kompetensutveckling. Att jobba i Bräcke kommun ska vara utvecklande och förmånligt så vi erbjuder dig möjlighet till flextid, friskvårdstimme och friskvårdscheck. Möjlighet till distansarbete finns om verksamheten så tillåter.
ÖVRIGT
Bifoga CV och personligt brev och berätta lite om dig själv.
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBräcke kommun, Sociala avdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022-5-Soc".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bräcke kommun (org.nr 212000-2460),
http://www.brackenasta.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Bräcke kommun, Sociala avdelningen
Kontakt Chef för Individ- och familjeomsorgen
Anneli Valter
anneli.valter@bracke.se 0693-16224 Jobbnummer 6607094
Observera att sista ansökningsdag har passerat.