Biståndshandläggare
Kalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - Insatser funktionsneds / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - Insatser funktionsneds i Kalmar Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.
Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!
Publiceringsdatum2022-04-06ArbetsuppgifterSom biståndshandläggare hos oss får du ett viktigt och omväxlande arbete som syftar till en ökad livskvalitet för vuxna personer med funktionsnedsättning. Vi arbetar processorienterat och du kommer ingå i ett team med kompetenta och engagerade medarbetare. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utifrån gällande lagstiftning och praxis fatta beslut om insatser enligt LSS och SoL. I arbetet ingår även uppföljning av tidigare beslutade insatser, att ge information om stöd och att hantera överklagan av beslut. Arbetet innebär samverkan med de personer som söker insats eller har beviljats insats, deras anhöriga och ställföreträdare och också med våra utförare och andra samarbetspartners såväl internt som externt.
KvalifikationerDu har socionomexamen eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Erfarenhet av myndighetshandläggning är ett krav. Det är meriterande med erfarenhet av myndighetshandläggning inom LSS, kunskaper i relevant lagstiftning, erfarenhet av målgruppen personer med funktionsnedsättning samt erfarenhet av arbetssättet Individens Behov I Centrum (IBIC) och verksamhetssystemet Lifecare. Det krävs körkort.
Arbetsuppgifterna förutsätter att du har förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Du har god samarbetsförmåga och förmåga att skapa goda relationer. Arbetet är omväxlande och förutsätter att du som person är flexibel. Vidare har du lätt att formulera dig i tal och skrift samt god datorvana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - Insatser funktionsneds
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "MH4/2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kalmar kommun (org.nr 212000-0746)
Arbetsplats Kalmar kommun, Socialförvaltningen - VO - Insatser funktionsnedsättning
Kontakt Enhetschef
Charlotte Åkesson
0480-45 37 90 Jobbnummer 6514359
Observera att sista ansökningsdag har passerat.