Biståndshandläggare
Smedjebackens kommun / Administratörsjobb / Smedjebacken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Smedjebacken,
Ludvika,
Fagersta,
Norberg,
Säter eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Smedjebackens kommun i Smedjebacken,
Ludvika eller i
hela Sverige Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge. Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.
Välkommen till Smedjebackens kommun!
Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord.
Omsorgsförvaltningen
Omsorgsförvaltningen ansvarar för omsorgen av och insatser till äldre och personer med funktionsnedsättning. om medarbetare hos oss delar du vår humanistiska människosyn om alla människors lika värde.
Vi söker nu en biståndshandläggare till vår grupp på 5 medarbetare som arbetar med myndighetsutövning.
Publiceringsdatum2021-08-10Dina arbetsuppgifterSom handläggare på biståndsenheten arbetar vi utifrån Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS och socialtjänstlagen, SoL och med att informera, utreda, bedöma behov, fatta beslut, följa upp och ompröva beslut utifrån de båda lagarna. Den här tjänsten innebär arbete främst inom socialtjänstlagens område.
I arbetet ingår även att göra hembesök och att planera för en trygg utskrivningsprocess från sjukhus.
Implementering av utredningsmodellen IBIC, individens behov i centrum pågår och är den primära utredningsmodellen vad avser handläggning av SoL-ärenden.
Som handläggare på biståndsenheten får du möjlighet att arbeta i liten organisation med gott arbetsklimat och korta beslutsvägar, där du arbetar nära dina kollegor, chefer och samarbetspartners.
Du kommer ingå i en positiv grupp av erfarna och professionella handläggare med ett gott samarbetsklimat.
Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma och att förändras över tiden.
Provanställning kan komma och tillämpas.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomutbildning eller annan akademisk utbildning som vi bedömer som likvärdig, alternativt dokumenterat lång erfarenhet av myndighetsutövning.
Vi vill att du har erfarenhet av handläggning/myndighetsutövning och besitter goda kunskaper inom aktuell lagstiftning, främst SoL.
Vi söker dig som är positivt inställd till att utveckla såväl dig själv som den verksamhet du arbetar i och stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Du behöver ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Körkort klass B krävs för tjänsten
Dina personliga egenskaperDu är en trygg och stabil person med självinsikt. Du är analytisk och kan se och tolka relationer i sitt rätta perspektiv, skilja på det personliga och professionella samt förhålla dig situationsanpassat. Du kan relatera och samarbeta med människor på ett lyhört och smidigt sätt samt lyssna, kommunicera och lösa problem konstruktivt.
Vi erbjuder
Tillsvidareanställning.
Heltid.
Lön i överenskommelse parter emellan.
Vi vill erbjuda dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön för dig och dina medarbetare, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom en dialogutbildning till alla nya tillsvidareanställda. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värna om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde där du som finsktalande får mer än gärna stärka upp med din kunskap. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.
Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.
All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.
Vid problem av registerting av CV var god kontakta Webcruiter support.
Kontaktinformation
Elisabet Zimmer, Förvaltningschef, 0240 - 660330
Jonas Ljus, SSR, 0240 - 660385
Arbetsplats
Johan Ahlbäcks plats 7
777 81 Smedjebacken
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-08-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSmedjebackens kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4418901991".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Smedjebackens kommun (org.nr 212000-2205),
http://www.smedjebacken.se Jobbnummer 5893643
Observera att sista ansökningsdag har passerat.