Biståndshandläggare

Säffle Kommun / Administratörsjobb / Säffle
2020-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2024-02-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Säffle, Åmål, Grums, Bengtsfors, Hammarö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säffle Kommun i Säffle, Åmål, Karlstad, Sotenäs eller i hela Sverige

I Säffle kommun både kan, vill och vågar vi.

Vi har en öppen attityd och välkomnar det nya. Vi värnar om varandra och samhällets växtkraft. Vi är kända för vårt goda värdskap och med stolthet säger vi att vi är Säfflebor - så har vi formulerat vår vision om hur vi vill leva i Säffle 2026.

Publiceringsdatum
2020-02-17

Beskrivning
Du vill något, det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas.

På Socialförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 600 medarbetare som på olika sätt bidrar till att stadens invånare ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

Nu söker dig som vill bidra till vårt viktiga uppdrag som biståndshandläggare LSS och socialpsykiatri.

Dina arbetsuppgifter
Myndighetsenheten handlägger ansökningar utifrån Lagen om särskilt stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).

Att arbeta som biståndshandläggare hos oss innebär att utreda behov, besluta och följa upp behov av insatser enligt LSS och SoL.

Arbetsuppgifterna innebär bland annat att ta emot nyansökningar, följa upp befintliga insatser, dokumentera, fatta beslut och vägleda personer utifrån deras behov. Arbetet innebär mycket kontakt med de enskilda samt samarbete med kollegor, anhöriga/företrädare samt andra aktörer inom verksamhetsområdet. Arbetet kräver bra juridisk förståelse.

Låter det här som ett arbete för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande rekrytering

Kvalifikationer
För att gå vidare i rekryteringsprocessen vill vi att du har adekvat högskoleutbildning, socionomutbildning, eller annan utbildning som kan bedömas som likvärdig.
God kunskap om myndighetsutövning och körkort B. Meriterande om du arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Vi söker dig med juridisk förståelse och god erfarenhet av offentlig förvaltning.

Du ska kunna känna dig trygg i datorbaserad dokumentation, Lifecare, och ha vana att skriva utredningar etc.

Vi söker dig som är positiv, initiativrik, har god kommunikativ förmåga och bra samarbetsförmåga. Du kan hantera arbetssituationer med integritet och omdöme samt kan arbeta självständigt.

Därför måste du kunna skapa trygghet, vara kreativ och modig och se till helheten.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Säffle kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi undanber oss kontakt med annonsförsäljare och övriga media i den här rekryteringen.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Säffle kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/11".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säffle kommun (org.nr 212000-1900)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Socialförvaltningen, Funktionshinderomsorgen

Jobbnummer
5101177

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säffle Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säffle Kommun: