Biståndshandläggare

Älmhults kommun, Myndighet/Hälso- och sjukvård / Administratörsjobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Älmhults kommun, Myndighet/Hälso- och sjukvård i Älmhult

Älmhults kommun befinner sig i ett expansivt utvecklingsskede och befolkningen växer som aldrig förr. Vi behöver medarbetare som aktivt och engagerat bidrar till kommunens fortsatta utveckling. I Älmhult kombinerar du den mindre ortens fördelar med en unik internationell atmosfär. Här är det lätt att leva och bo och du har nära till det mesta. Goda kommunikationer gör det lätt att pendla.


Publiceringsdatum
2019-11-20

Arbetsuppgifter
Uppdraget som biståndshandläggare innebär att du får arbeta med något av det bästa och mest berikande som finns - att bidra till att skapa en meningsfull vardag och trygghet för den enskilde brukaren.

Som biståndshandläggare utreder, prövar, beslutar och följer du upp beslut kring den enskildes behov av bistånd enligt socialtjänstlagen (SoL). Arbetet innebär en nära dialog med personer som söker stöd och hjälp och med deras anhöriga.

Du har tätt samarbete med andra yrkeskategorier och är delaktig i teamet kring den enskilde. Sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, demenssjuksköterska och avgiftshandläggare arbetar inom samma verksamhetsområde som du och har sina kontor i samma byggnad. Detta bidrar till ett nära och enkelt samarbete. Du har alltid nära till det kollegiala stödet och till förste biståndshandläggare och din chef som har sina kontor precis intill dig. Kontorsbyggnaden är belägen i Älmhults centrum med gångavstånd till stationen. Älmhult har mycket bra pendlingsmöjligheter från norr till söder.

Du dokumenterar i Lifecare och utreder enligt det behovsinriktade och systematiska arbetssättet IBIC- individens behov i centrum.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning eller vad arbetsgivaren bedömer som likvärdig utbildning. Du ska vara väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten, och ha modet att pröva dem.

Du bör ha erfarenhet av att arbeta med handläggning och dokumentation enligt socialtjänstlagen och mycket goda kunskaper i det svenska språket. Du uttrycker dig väl i tal och skrift samt har god datorvana.

Du är trygg i att arbeta självständigt, är ansvarstagande, strukturerad och har förmåga att hantera krav från din omgivning utan att tappa fokus på uppdraget med myndighetsutövning.

Ditt arbete präglas av god kvalité, gott bemötande och en hög servicenivå och ett flexibelt förhållningssätt.

Vi har flextidsavtal

Tjänsten kräver körkort B. Vi har bilar med manuell växellåda.


ÖVRIGT
Här kan du läsa mer om vår värdegrund: http://www.almhult.se/vardegrund

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2020-02-03 Eller enligt överenskommelse. , upphör: 2021-03-01 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Älmhults kommun, Myndighet/Hälso- och sjukvård

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A916936/2019".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Älmhults kommun (org.nr 212000-0647)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Älmhults kommun, Myndighet/Hälso- och sjukvård

Jobbnummer
4966243

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Älmhults kommun, Myndighet/Hälso- och sjukvård

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Älmhults kommun, Myndighet/Hälso- och sjukvård: