Biståndshandläggare

Fagersta kommun, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Fagersta, Norberg, Skinnskatteberg, Smedjebacken, Avesta eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Fagersta kommun, Administrativa avdelningen i Fagersta

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 400 invånare.

Välkommen till en härlig arbetsplats och ett meningsfullt arbete!

Som anställd i Fagersta kommun får du förutom detta även toppenkollegor samt möjlighet till fria bad och gym, friskvårdspeng och även semesterväxling.

Nu söker vi dig, som har ett stort engagemang och genuint intresse för att arbeta i en verksamhet som vill ha fokus på utveckling och kvalitet!

Socialförvaltningen har individen i centrum och med kvalitet, engagemang, omsorg och förståelse ska vi, inom ramen för vårt uppdrag och gällande lagstiftning, tillgodose behov som uppfyller våra medborgares önskemål. Biståndsenheten inom Socialförvaltningen i Fagersta kommun handlägger och fattar beslut om insatser för äldre och personer med funktionsvariationer.


Publiceringsdatum
2019-04-03

Arbetsuppgifter
Du ansvarar för utredning, bedömning och beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen utifrån gällande lagstiftning, rättspraxis och kommunala riktlinjer. Du gör också uppföljningar av beviljade insatser. Arbetet innebär en nära dialog med och en stödjande funktion för de personer som söker insatser och deras närstående. Du kommer också att ge service och information och att ha kontakter och samarbete med kollegor och andra professioner internt och externt.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom socionomprogrammet eller sociala omsorgsprogrammet. För tjänsten krävs att du behärskar det svenska språket väl och har förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift samt god datavana. Du behöver ha goda kunskaper om levnadsvillkoren för äldre och personer med funktionsvariationer. Du behöver ha goda kunskaper om aktuell lagstiftning och förmåga att kunna arbeta med komplexa frågeställningar. Du ska på ett självständigt sätt kunna organisera ditt arbete men också ha god förmåga att samarbeta med andra.

B-körkort är ett krav.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Några års erfarenhet inom yrket är meriterande.

ÖVRIGT
Kommunens gemensamma värdegrund STAR (Samarbete, Trygghet, Ansvar, Respekt) är vår ledstjärna!

Vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar.

Vi har gjort våra val och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträdesdag: Efter överenskommelse, rekrytering kommer att ske löpande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-22
Ange följande referens när du ansöker: C26985-2019-1
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Flyckt susanne.flyckt@fagersta.se 0223-443 39

Företag
Fagersta kommun, Administrativa avdelningen

Adress
Fagersta kommun, Administrativa avdelningen
Fagersta
73780 Fagersta

Kontorsadress
Norbergsvägen 19 Fagersta

Jobbnummer
4710491

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Fagersta kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Fagersta kommun, Administrativa avdelningen: