Biståndshandläggare - Värnamo Kommun - Administratörsjobb i Värnamo
Biståndshandläggare
Värnamo Kommun / Administratörsjobb / Värnamo
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Värnamo, Hylte, Gnosjö, Gislaved
Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo

Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential bland annat tack vare ett strategiskt läge där E4:an korsar Rv27, med flera befintliga tågförbindelser och en kommande höghastighetsjärnväg. Vår vision lyder " Värnamo kommun - den mänskliga tillväxtkommunen, 40 000 invånare 2035". Kommunen vill växa genom att bygga framtiden på fyra kriterier: hållbarhet, attraktivitet, trygghet och tillväxt. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv.
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i tio förvaltningar. Antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor.

Värnamo kommun i Småland är en tillväxtregion. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 33 000 invånare.

På omsorgsförvaltningen är vi fler än 1000 anställda som arbetar med att ge stöd, hjälp och service till våra medmänniskor. I vårt arbete krävs inte bara yrkeskompetens utan också empati och stort personligt engagemang. I gengäld är vår strävan att ge möjlighet till personlig utveckling både inom och utom arbetet. Vårt arbete är ett framtidsarbete. Det kan också bli Ditt framtidsarbete.

Vi söker två biståndshandläggare till Omsorgsförvaltningens Myndighetssektion, med tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi satsar på nära arbetsledning och ett stimulerande och utvecklande arbetsklimat. Som biståndshandläggare kommer du att arbeta med personer som behöver hjälp och stöd i hemmet.
Ditt uppdrag som biståndshandläggare är att med brukaren i fokus informera, vägleda, ta emot anmälan/ansökan, utreda, göra individuella lösningar och fatta beslut om insatser enligt socialtjänstlagen. I arbetet ingår det att följa upp beslut gentemot den enskilde samt bidra i utvecklingsarbete.
Du kommer till en arbetsplats som präglas av närhet och vilja att stötta och lära varandra i en strävan att bli allt mer professionella i vår yrkesutövning

Vi ser gärna att du tillsammans med oss fortsätter göra "vanliga saker ovanligt bra".


KOMPETENS OCH ERFARENHET

Socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller motsvarande utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Kunskap om för området gällande lagstiftning, förordningar och föreskrifter. Kunskap om utredning och handläggning av ärende och insatser. Förmåga att inhämta uppgifter, sammanställa, analyser och utvärdera olika handlingsalternativ och göra en bedömning som utmynnar i förslag om åtgärd. Det här kräver en god empatisk förmåga, att du är flexibel och nytänkande för att hitta de individuella rätta lösningarna. Erfarenhet av äldre- och funktionshinderomsorg liksom kunskaper om ärendehantering i IT-system är meriterande.
Du bör ha lätt för att strukturera och dokumentera ditt arbete samt ha god kommunikationsförmåga.
B-körkort erfordras.

TILLTRÄDESDAG
Enligt överenskommelse

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-06-01

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-17
Ange följande referens när du ansöker: OMS:2018:44
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lindqvist, Ann ann.lindqvist@varnamo.se 0370-377787

Företag
Värnamo kommun

Adress
Värnamo kommun
Stadshuset, Kyrktorget 1
33183 Värnamo

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
4180306

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värnamo Kommun: