Biståndshandläggare - Sollentuna Kommun - Administratörsjobb i Sollentuna
Biståndshandläggare
Sollentuna Kommun / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Upplands-Väsby, Järfälla
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna

Sollentuna är en kommun som växer och utvecklas. Vi blir cirka 1000 personer fler varje år och är nu över 70 000 invånare. Sollentuna kommun har cirka 2 700 kompetenta och engagerade medarbetare. Vi strävar alltid efter att ge våra invånare och företagare bästa möjliga service. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Välkommen till oss!

Vi söker en ny kollega som vill arbeta tillsammans med oss!

Kvalitet, mångfald och valfrihet är viktiga begrepp för vård- och omsorgsnämnden i Sollentuna, som sedan många år tillbaka arbetar med konkurrensutsättning och valfrihet inom äldreomsorg och LSS-verksamheter.

Vård- och omsorgskontoret, avdelning äldreomsorg söker en biståndshandläggare för tillsvidareanställning som bland annat kommer att arbeta med att utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen. Som biståndshandläggare kommer du att ingå i avdelning äldreomsorg på vård- och omsorgskontoret, som organisatoriskt ligger under förvaltningschef. Inom avdelning äldreomsorg finns en samordnare, seniorhandläggare, biståndshandläggare, avgiftshandläggare, anhörigkonsulent och demenssamordnare. Avdelning äldreomsorg leds av en avdelningschef.

Dina arbetsuppgifter Som handläggare kommer du bland annat att arbeta med att:

Utreda, bedöma och besluta enligt socialtjänstlagen
Följa upp beviljade insatser gentemot såväl den enskilde som utförare
Informera enskilda och andra berörda om hemtjänstinsatser och särskilt boende.
Samverka med utförare andra kontor och myndigheter
Arbetsuppgifterna är varierande och kan också förändras över tid, beroende på vilka frågor inom verksamheten som vi prioriterar.

Kvalifikationer Vi söker dig som är socionom med tidigare erfarenhet inom äldreomsorg. Vi ser gärna att du har erfarenhet av utredning, handläggning och dokumentation inom vård och omsorg. Vi arbetar i verksamhetssystemet Combine.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet som bland annat innebär att du ska ha förmåga till inlevelse i brukarens perspektiv och kunna ge ett empatiskt bemötande.

Du klarar att arbeta flexibelt och med mångskiftande uppgifter, har en god analytisk förmåga och är van att arbeta självständigt. Du har lätt för att samarbeta och arbetar med god struktur, uttrycker dig klart och tydligt i både tal och skrift.

Vi kommer intervjua fortlöpande under rekryteringstiden.

Vid frågor kontakta avdelningschef Anette Ceder tfn 08-579 232 01 eller samordnare Cecilia Pettersson 08-579 232 21.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsdvidare

Publiceringsdatum
2018-03-01

Ersättning
Efter överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Ceder, avdelningschef 08-579 232 01

Företag
Sollentuna Kommun

Adress
Sollentuna Kommun
Turebergs Torg 1
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Jobbnummer
3994150

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun: