Biståndshandläggare
Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Myndighetsavd., Myndigh / Administratörsjobb / Trelleborg
2017-12-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2018-03-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Trelleborg,
Vellinge,
Svedala,
Skurup,
Malmö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Myndighetsavd., Myndigh i Trelleborg Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
Välkommen att arbeta som biståndshandläggare på myndighetsenheten som är en del inom socialförvaltningen.
Enheten ansvarar för att utreda och besluta om sökandes behov av insatser/bidrag inom äldreomsorgen och LSS. Du välkomnas av ett glatt gäng med bredkompetens som lägger stor vikt vid att tillsammans driva förändringsarbete i utredningsprocesser. Vi tycker det äv viktigt att tillsammans bidra till att skapa en god arbetsmiljö där vi både som grupp och individ ge möjlighet att växa i vår yrkesroll. I vårt arbete strävar vi efter ett helhetsperspektiv.
Publiceringsdatum2017-12-29Dina arbetsuppgifterPå myndighetsenheten ansvarar du som biståndshandläggare självständigt för handläggning av ärenden under hela processen. Arbetsuppgifterna består främst av att utreda, bedöma och besluta om hjälpinsatser, bistånd, i enlighet med gällande lagstiftning, SoL. Du kan som biståndshandläggare komma att möta den sökande såväl i dennes bostad som vid möte på sjukhusen. Arbetet innebär breda kontakter såväl internt som externt.
KvalifikationerVi söker dig med relevant högskoleutbildning för arbetet eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av utredningsarbete. Det är meriterade om du har kunskaper inom IBIC. Ett respektfullt bemötande är viktigt i arbetet hos oss. Vi söker dig som är duktig på att prioritera och hålla tidplaner. Du är noggrann, ansvarsfull och van vid att arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Arbetstid och varaktighetHeltid, föräldraledighetsvikariat tom 2018-12-31 med möjlighet till förlängning
TillträdeEnligt överenskommelse
Kontaktperson för detta jobbChristine Dahlberg,enhetschef, 0410-73 30 00 eller mobil 0708-817474
Fackliga kontakter
www.trelleborg.se/facketSista ansökningsdag
2018-01-14 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-14
Ange följande referens när du ansöker: 2017/536
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristine Dahlberg 0410-73 30 00
FöretagTrelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Myndighetsavd., Myndigh
AdressTrelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Myndighetsavd., Myndigh
Östergatan 71
23183 Trelleborg
KontorsadressÖstergatan 71
Jobbnummer 3878733
Observera att sista ansökningsdag har passerat.