Biståndshandläggare

Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet / Administratörsjobb / Ulricehamn
2017-07-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2019-05-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Ulricehamn, Borås, Mullsjö, Tranemo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet i Ulricehamn

Ulricehamn vid den vackra sjön Åsunden är en expansiv kommun i Boråsregionen, som med sitt strategiska läge är ett attraktivt val för företagsetableringar. Kommunen är också känd för sin entreprenörsanda, något som märks, inte minst, genom det stora antalet mindre företag.

Ulricehamn erbjuder goda möjligheter till en aktiv fritid. Här finns bland annat Lassalyckan - kommunens idrotts- och rekreationsområde, golfbanor, alpint skidcenter, asfalterade banvallar, samt ett kallbadhus. Ulricehamns kommun består av 21 mindre orter och idag är vi ca 24000 invånare, men vi vill gärna bli fler. Målet är satt till 25000 år 2020 så känn dig varmt välkommen!

Beställning och kvalitet ansvarar för tre verksamheter, biståndshandläggning möt äldreomsorg, kommunal sjukvård samt handläggning mot missbruk, färdtjänst, LSS och socialpsykiatri.

Handläggarenheten 1 är en liten arbetsgrupp som har ett nära samarbete och stort engagemang, vi söker nu två nya kollegor till vårt gäng! Gruppen består av 15 medarbetare, varav nio biståndshandläggare. Åtta handläggare har var och en ansvar för ett geografiskt område i kommunen och en med placering i kommunens vårdplaneringsteam.


Publiceringsdatum
2017-07-13

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av att utreda, bedöma, besluta och följa upp insatser enligt SoL. Arbetet innebär att både kunna arbeta självständigt och i team. Samverkan med utförarverksamheter (till största del inom äldreomsorgen) både internt och externt, sjukvård samt andra angränsande verksamhetsområden är en viktig del i arbetet.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har adekvat högskoleutbildning, exempelvis socionomutbildning eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Det är meriterande om du har utbildning inom lösningsfokuserat arbetssätt, IBIC och/eller MI. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva samt som handläggare inom myndighet.

För att lyckas i uppdraget har du förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Arbetet ställer vidare krav på att du är flexibel, kan arbeta självständigt och har förmåga att bibehålla struktur även under press. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Som person är du serviceinriktad, har en god förmåga att samarbeta samt har intresse för att arbeta med människor inom målgruppen.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

ÖVRIGT
Maria Wichers är i första hand kontaktperson men under v.30-32 svarar Eva Henly på eventuella frågor.

Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2017-10-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-13
Ange följande referens när du ansöker: A702593
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Wichers 0321-595631
Eva Henly 0321-595635

Företag
Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet

Adress
Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet
Höjdgatan
52386 Ulricehamn

Kontorsadress
Höjdgatan Ulricehamn

Jobbnummer
3603469

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet: