Biståndshandläggare

Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Myndighetsavd., Myndigh / Administratörsjobb / Trelleborg
2017-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2018-03-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Trelleborg, Vellinge, Svedala, Skurup, Malmö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Myndighetsavd., Myndigh i Trelleborg

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.



Arbetsplatsen
Välkommen att arbeta som biståndshandläggare på myndighetsenheten som är en del inom socialförvaltningen.

Enheten ansvarar för att utreda och besluta om sökandes behov av insatser/bidrag inom äldreomsorgen och LSS. Du välkomnas av ett glatt gäng med bredkompetens som lägger stor vikt vid att tillsammans driva förändringsarbete i utredningsprocesser. Vi tycker det äv viktigt att tillsammans bidra till att skapa en god arbetsmiljö där vi både som grupp och individ ge möjlighet att växa i vår yrkesroll. Vårt arbete strävar vi efter ett helhetsperspektiv.

Publiceringsdatum
2017-03-06

Dina arbetsuppgifter
På myndighetsenheten ansvarar du som biståndshandläggare självständigt för handläggning av ärenden under hela processen. Arbetsuppgifterna består främst av att utreda, bedöma och besluta om hjälpinsatser, bistånd, i ordinärt boende i enlighet med gällande lagstiftning, SoL. Du kan som biståndshandläggare komma att möta den sökande såväl i dennes bostad som vid möte på sjukhusen. Arbetet innebär breda kontakter såväl internt som externt.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning för arbetet eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av utredningsarbete. Det är meriterade om du har kunskaper inom IBIC. Ett respektfullt bemötande är viktigt i arbetet hos oss. Vi söker dig som är duktig på att prioritera och hålla tidplaner. Du är noggrann, ansvarsfull och van vid att arbeta självständigt samtidigt som du har god samarbetsförmåga. Du behöver ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

Arbetstid och varaktighet
Heltid, tillsvidareanställning

Tillträde
Enligt överenskommelse

Kontaktperson för detta jobb
Christine Dahlberg,enhetschef, 0410-73 39 58

Fackliga kontakter
www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag
2017-03-16 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-16
Ange följande referens när du ansöker: 2017/100
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christine Dahlberg 0410-73 30 00

Företag
Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Myndighetsavd., Myndigh

Adress
Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Myndighetsavd., Myndigh
Östergatan 71
23183 Trelleborg

Kontorsadress
Östergatan 71

Jobbnummer
3356230

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Myndighetsavd., Myndigh

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trelleborgs kommun, Socialförvaltningen, Myndighetsavd., Myndigh: