Biståndshandläggare

Flens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens kommun, Socialförvaltningen i Flen

Biståndshandläggare
Socialförvaltningens Myndighetsavdelning utökar arbetsgruppen och söker därför en Biståndshandläggare på heltid.
Vi erbjuder
Ett spännande och omväxlande arbete med placering på socialförvaltningens myndighetsavdelning. Myndighetsavdelning består av åtta handläggare samt en avdelningschef.

Publiceringsdatum
2009-01-21

Dina arbetsuppgifter
Myndighetsavdelningen handlägger ärenden enligt SoL och LSS. Målgruppen är personer som har behov av hemtjänstinsatser och boende, samt barn och vuxna med fysiska eller psykiska funktionshinder som behöver insatser enligt SoL och LSS. Du kommer att arbeta med att handlägga och göra individuella bedömningar enligt gällande lagstiftning för äldre och funktionshindrade. Arbetet är självständigt och kräver aktivt samarbete med fler olika yrkesgrupper både internt och externt. I arbetet ingår att dokumentera i dataprogrammet Procapita.
Vi söker dig
Som har beteendevetenskaplig högskoleutbildning med inriktning mot social omsorg eller annan teoretisk utbildning som bedöms likvärdig. Du ska kunna arbeta strukturerat med individen i centrum och vara omvärldsorienterad. Arbetet kräver att du har B- körkort, god datavana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med äldre och funktionshindrades olika behov, utredningar, beslut och arbetet på en myndighetsfunktion.
Vi söker dig som är lyhörd, flexibel och har god samarbetsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt och har lätt för att knyta nya kontakter.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
I Flens kommun arbetar vi för jämställdhet och mångfald i våra arbetsgrupper och välkomnar sökande med olika bakgrund.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid, tillsvidare
Tillträde efter överenskommelse.

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Kontakt
Eila Blom, Avdelningschef myndighetsavdelningen, 0157-192 54
Carina Andersson, Personaladministratör, 0157-192 69
Facklig företrädare SKTF, 0157- 192 34
Välkommen med din ansökan
Senast den 5 februari 2009
Till flenskommun@flen.se eller Flens kommun, Sveavägen 1, 642 81 Flen

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Heltid, tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Företag
Flens kommun, Socialförvaltningen

Adress
Flens kommun, Socialförvaltningen
Sveavägen 1
64281 FLEN

Kontorsadress
Flens Kommun

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0157-19000

Jobbnummer
386073

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens kommun, Socialförvaltningen: