Biståndshandläggare

Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet / Administratörsjobb / Ulricehamn
2016-09-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2019-05-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Ulricehamn, Borås, Mullsjö, Tranemo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet i Ulricehamn

Ulricehamn vid den vackra sjön Åsunden är en expansiv kommun i Boråsregionen, som med sitt strategiska läge är ett attraktivt val för företagsetableringar. Kommunen är också känd för sin entreprenörsanda, något som märks, inte minst, genom det stora antalet mindre företag.

Ulricehamn erbjuder goda möjligheter till en aktiv fritid. Här finns bland annat Lassalyckan - kommunens idrotts- och rekreationsområde, golfbanor, alpint skidcenter, asfalterade banvallar, samt ett kallbadhus. Ulricehamns kommun består av 21 mindre orter och idag är vi drygt 23500 invånare, men vi vill gärna bli fler. Målet är satt till 25000 år 2020 så känn dig varmt välkommen!

Beställning och kvalitet ansvarar för tre verksamheter, biståndshandläggning möt äldreomsorg, kommunal sjukvård samt handläggning mot missbruk, färdtjänst, LSS och socialpsykiatri. På Beställning och kvalitet arbetar 9 biståndshandläggare, varav 8 handläggare har geografiska områden i kommunen och 1 handläggare ingår i kommunens vårdplaneringsteam.

Nu söker vi en engagerad kollega till vårt team!

Publiceringsdatum
2016-09-15

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare arbetar du med att utreda, bedöma, besluta och följa upp insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) för medborgare i behov. Rättssäkerheten i handläggning genomsyrar hela processen och vi arbetar efter att ge rätt insats till rätt person vid rätt tillfälle, där din insats som handläggare är värdefull.

Arbetet innebär att både kunna arbeta självständigt och i team. Samverkan med utförarverksamheter, sjukvård samt andra angränsande verksamhetsområden är en viktig del i arbetet.

Vi erbjuder ett utmanade och variationsrikt arbete där du får arbeta med betydelsefulla frågor för både medborgarna i behov och samhället i stort.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en adekvat högskoleutbildning, t ex socionomutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Du behöver vidare ha kunskap och erfarenhet av handläggning inom SoL, samt ett intresse för handläggningsfrågor och för de människor som påverkas av handläggningsprocessen.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten där vi ser till din personliga mognad, integritet och människosyn.

I ditt arbete visar du på en god samarbetsförmåga där du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har förmåga att se relationer i rätt perspektiv och skiljer på det personliga och det professionella.

För tjänsten krävs B-körkort.

ÖVRIGT
Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran.

Rekrytering sker med hänsyn till att erforderliga beslut tas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-03
Ange följande referens när du ansöker: A608266
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Wichers, Enhetschef 0321-595631
Angela Madsen Jonsson, Verksamhetschef 0321-595699

Facklig kontakt
Facklig företrädare nås via kommunens växel 0321-595000

Företag
Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet

Adress
Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet
Höjdgatan
52386 Ulricehamn

Kontorsadress
Höjdgatan Ulricehamn

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3049091

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ulricehamns kommun, Beställning och kvalitet: