Biståndshandläggare
Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Myndighet och bistånd i Strängnäs Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!
Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.
Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.
Myndighet och bistånd är en del av socialkontoret och ansvarar för utredning, bedömning, beslut och uppföljning enligt gällande lagstiftning samt kommunala riktlinjer.
Vi möter våra medborgare med adekvat information, gör kvalitativa utredningar och bedömningar samt fattar rättsäkra beslut. Vi arbetar utifrån ett nära chefs- och ledarskap och vi visar engagemang, uppnår resultat, främjar länkande och bidrar till utveckling.
Publiceringsdatum2016-05-16ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter, som biståndshandläggare, består huvudsakligen av att utreda behov och fatta beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen och Lagen om stöd, medverka i planering och uppföljning av beslutade insatser samt att samarbeta med utförare och berörda myndigheter.
Därutöver deltar du i vårt gemensamma arbete för ständiga förbättringar för att förenkla och förtydliga.
Att arbeta inom myndighet och bistånd i Strängnäs kommun är ett omväxlande och stimulerande arbete i en lärande organisation.
Vi arbetar i verksamhetssystemet Treserva.
KvalifikationerVi söker dig som har Socionomexamen eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du tidigare arbetat som biståndshandläggare.
För att vara framgångsrik i tjänsten ser vi att du
• har goda kunskaper om lagstiftning och myndighetsutövning
• har förmågan att driva flera komplexa utredningar samtidigt
• är snabblärd och flexibel i din planering
• är en god kommunikatör och skapar förtroende för din roll hos såväl omsorgstagare som anhöriga och samarbetspartners
• kan utrycka dig väl på svenska i tal och skrift
• är engagerad, har drivkraft och är ansvarstagande
God datorvana och körkort B är ett krav.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.
Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-06-15 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-29
Ange följande referens när du ansöker: 250/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Pettersson, Enhetschef 0152 290 34
Facklig kontaktBarbro Karlsson, Vision 0152 291 91
FöretagSträngnäs kommun, Myndighet och bistånd
AdressSträngnäs kommun, Myndighet och bistånd
Nygatan 10
64580 Srängnäs
KontorsadressNygatan 10 Strängnäs
Jobbnummer 2845908
Observera att sista ansökningsdag har passerat.