Biståndshandläggare

Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen i Eskilstuna

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.

Biståndskontoret ansvarar för handläggning av ärenden som gäller bistånd enligt SoL, LSS och bostadsanpassning och är uppdelad i våra tre enheter: äldreomsorg (ÄO), område funktionsnedsättning (OF) och kansli. Vi söker nu biståndshandläggare till både ÄO och OF. Till ÄO söker vi medarbetare till en tillsvidaretjänst och två vikariat. Till OF söker vi medarbetare till en tillsvidaretjänst med inriktning LSS, två vikariat mot LSS, en visstidsanställning mot SoL och en visstidsanställning mot LSS. På OF har vi även ett graviditetsvikariat vi söker medarbetare till.

Publiceringsdatum
2016-03-29

Arbetsuppgifter
Trivs du med att arbeta i en händelserik verksamhet där du stimuleras av kombinationen utredning, samverkan och brukarkontakt? Då har vi en tjänst för dig! Nu förstärker vi biståndskontoret med fler tjänster!

Som biståndshandläggare ingår du i en arbetsgrupp med ett tjugotal andra biståndshandläggare, enhetschef och teamledare med ansvar för den dagliga driften.

Hos oss arbetar du dagligen med att utreda, bedöma och besluta i ärenden enligt SoL och LSS. Du samverkan med både interna och externa utförare och med brukarens kontaktnät. Du arbetar självständigt med ansvar för dina ärenden, samtidigt som du har stöd i det dagliga arbetet av både kollegor och teamledare. I ditt arbete dokumenterar du i systemet VIVA och lämnar beställningar till verkställighet. För att hela verksamheten ska fungera hjälps vi åt där det behövs inom biståndskontoret, vilket innebär att du behöver vara flexibel i ditt arbete och stötta dina kollegor vid behov. Vi skriver våra utredningar enligt ICF-bedömningsmall.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en examen som socionom, inom social omsorg, beteendevetenskap eller likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning.

Det är en fördel om du har dokumentationserfarenhet, gärna i VIVA. Eftersom du dokumenterar mycket i ditt arbete ser vi att du har god förmåga att utrycka dig i både tal och skrift och att du har goda datakunskaper. Vi ser gärna att du har kunskap eller erfarenhet av ICF, men det är inget krav. Eftersom arbetet innebär en del resor och kräver flexibilitet behöver du ha B-körkort.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen vill vi att du är en flexibel person som lätt kan anpassa dig till ändrade omständigheter men som samtidigt har förmågan att planera och följa regler och ramar i arbetet. Du är lyhörd och har lätt för att skapa goda kontakter med andra. Du är lugn även i stressade situationer och har förmågan att hålla många bollar i luften samtidigt.

Vi ser fram emot att få arbeta med dig i vårt team! Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 2 tillsvidaretjänster, 4 vikariat, 2 visstidsanställningar, 1 graviditetsvikariat Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-17
Ange följande referens när du ansöker: 2615
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Julia Mortimer, Rekryteringskonsult 016-710 12 37

Företag
Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen
Alva myrdals gata 3d
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
63186 Eskilstuna

Jobbnummer
2748922

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun Vård- och omsorgsförvaltningen: