Biståndshandläggare
Strömstads Kommun / Administratörsjobb / Strömstad
2015-07-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndshandläggare" (publicerad 2021-01-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Strömstad,
Tanum,
Dals-Ed,
Munkedal,
Bengtsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Strömstads Kommun i Strömstad,
Munkedal eller i
hela Sverige Om kommunen
Allt fler människor och företag upptäcker kuststaden Strömstad som en attraktiv plats att bo och leva i med sitt natursköna läge i norra Bohuslän vid Skagerack. Kommunen växer och har idag 12 500 invånare och med våra delårsboende är vi mångdubbelt fler under stora delar av året. Strömstad har med sin placering vid hav och skog en omväxlande och vacker natur. Kommunen har ett rikt näringsliv och en livfull stadsmiljö året runt.
Om verksamheten
Biståndsenheten är en del av omsorgsförvaltningen som består av tre verksamhetsområden; Individ och Familjeomsorgen, Stöd och Service samt Vård och Omsorg.
Individ och Familjeomsorgen är organiserad i tre enheter; Vuxenheten, Barn och ungdomsenheten samt Biståndsenheten. Inom Biståndsenheten söker vi nu en biståndshandläggare på 100 %. Tjänsten är tillsvidare. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med tre biståndshandläggare, en LSS-handläggare, färdtjänsthandläggare, avgiftshandläggare samt handläggare för bostadsanpassning.
Publiceringsdatum2015-07-15Dina arbetsuppgifterDu som biståndshandläggare ska utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen. I arbetsuppgifterna ingår samverkan med den enskilde, anhöriga, kollegor, utförare samt andra professioner och myndigheter.
Enheten arbetar för att ge individuellt anpassat stöd som utgår från den enskildes behov och som syftar till att bidra till en förbättrad livssituation. Tjänsten kan komma att innehålla handläggning av andra områden inom biståndsenheten. Deltagande i ett aktivt utvecklingsarbete är en självklar del i arbetsuppgifterna.
Kvalifikationer/Egenskaper
Vi söker dig med examen från Socionomprogrammet, Sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som biståndshandläggare samt kunskap inom ÄBIC och ICF. Det är önskvärt att du har arbetat i dokumentationssystemet Treserva och vårdplaneringssystemet KLARA.
Vi ser intresse av att göra interna karriär inom olika delar av verksamheten som positivt då det gynnar den helhetssyn vi eftersträvar avseende de människor vi möter.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Intervjuer kommer ske löpande.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-14
Vi undanber oss kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: ON/2015-0188
Ansökan kan skickas till e-postadress:
on@stromstad.seKontaktJohanna Rydiander, Enhetschef Bistånd 0526-19436
johanna.rydiander@stromstad.seFöretagStrömstads kommun
AdressStrömstads kommun
Omsorgskontoret
45280 Strömstad
KontorsadressNorra Bergsgatan 23
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0526-19000
Faxnummer: 0526-19110
E-postadress:
on@stromstad.se Jobbnummer 2342037
Observera att sista ansökningsdag har passerat.