Biståndshandläggare - Tillsvidaretjänst
Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Haninge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Haninge,
Ödeshög,
Hjo,
Vadstena,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Socialförvaltningen i Haninge,
Ödeshög,
Tidaholm,
Linköping,
Jönköping eller i
hela Sverige Haninge är inte bara skärgård. Här - 20 minuter från huvudstaden - växer Haninge med bostäder i centrum, ny stadsdel, handel och ny företagspark tillsammans med dynamiskt företagande och högskoleforskning. Vi arbetar inte i eget intresse eller för att gå med vinst - vi arbetar för människan. Välkommen till en spännande vardag där vi tar Haninge in i framtiden.
Beskrivning av verksamheten
Nu söker vi en biståndshandläggare till Enheten Funktionsnedsättning Vuxen.
Vår enhet arbetar med myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Enhetens övergripande mål är att skapa förutsättningar för ökad självständighet för målgruppen. Verksamheten bedrivs utifrån lagstiftningens krav, politiska mål och kommunens riktlinjer. Tyngdpunkten i enhetens arbete inom myndighetsutövning är rättssäker handläggning, enhetliga bedömningar samt uppföljning av beslut och beviljade insatser.
Enhetens uppdrag är att handlägga ansökningar från den enskilde, utreda behov av insatser och fatta beslut, beställa insatser samt följa upp besluten och hur de beviljade insatserna fungerar.
Ditt uppdrag
Du kommer huvudsakligen att arbeta med SoL och självständigt handlägga ärenden och utreda behov av stöd och insatser. Ditt arbete kommer att bestå av att ta emot ansökningar och genomföra utredningar för att klarlägga vilka insatser som enskilda personer har behov av för att utvecklas och nå bästa möjliga självständighet. I det dagliga arbetet ingår dokumentation, klientmöten, delta i/leda vårdplaneringar, samverkan externt och internt samt att kontinuerligt arbeta med verksamhetsutveckling.
Publiceringsdatum2016-11-11Kvalifikationer - Socionomexamen eller likvärdig utbildning som beteendevetare eller jurist
- God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och att du är väl förtrogen med det svenska språket
- Önskvärt är erfarenhet av myndighetsutövning i offentlig sektor
Din kompetens
Det är viktigt för oss att du är en stabil person som kan behålla lugnet i svåra situationer. Du har också ett lösningsorienterat, empatiskt förhållningssätt och är tydlig och strukturerad i ditt arbete.
Du är självgående och har förmåga att ta egna initiativ för att se till att arbetet flyter på. Du har god samarbetsförmåga och lägger stor vikt vid att ge ett gott bemötande, både internt och externt.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga och erfarna kolleger. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågstation, endast 20 minuter från T-centralen. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, friskvårdscheckar, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling. I rollen ges du möjlighet till extern ärendehandledning, juridisk handledning och kontinuerlig kompetensutveckling.
Övrig informationVälkommen med din ansökan! Intervjuer kommer att ske löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-11
Ange följande referens när du ansöker: 2016/345
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTine Burman Enhetschef 08-606 76 81
FöretagSocialförvaltningen
AdressSocialförvaltningen
Rudsjöterrassen 2
13681 Haninge
KontorsadressRudsjöterrassen 2
Jobbnummer 3156708
Observera att sista ansökningsdag har passerat.