Biståndschef

Eskilstuna kommun Vuxenförvaltningen / Administratörsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun Vuxenförvaltningen i Eskilstuna

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda, professionella möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vuxenförvaltningen har under vuxennämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionshinder. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt två stabsenheter ekonomi och HR.

Bistånd ska säkerställa rättssäkerhet för den enskilde medborgaren, informera medborgarna om rätten till bistånd, ansvara för uppsökande verksamhet vid individuella behov. Utreda ansökningar, besluta om insats och följa upp biståndsbeslut inom socialtjänstens verksamhetsgrenar område omsorg om personer med funktionsnedsättning och äldreomsorg.

Biståndskontoret ansvarar för handläggning av ärenden som avser bistånd enligt SoL, avgifter enligt SoL, insatser enligt LSS och bostadsanpassningsbidrag enligt BAB. Biståndskontoret omfattar tre enheter, enhet med inriktning mot personer under 65 år, enhet med inriktning mot personer över 65 år samt ett kansli.

Publiceringsdatum
2014-10-18

Arbetsuppgifter
Vill du vara den som strategiskt leder utvecklingen av myndighetsutövningen inom vård och omsorg? Lockas du av att driva processarbetet och utvecklingen inom myndighetsövning i samarbetet med övriga funktioner i förvaltningsledningen? Då ska du söka dig till oss.

Du kommer att ha det övergripande ansvaret för den myndighetsutövning som förvaltningen bedriver. I rollen ingår ansvar för omvärldsbevakning inom området och utveckling av myndighetsutövningen i verksamheten.

Du kommer att leda arbetet utifrån rådande värdegrund, driva biståndskontorets utveckling och även aktivt bidra till förvaltningens utveckling genom ditt deltagande i ledningsgruppen. Du kommer att vara förvaltningens företrädare i samhället och ha det övergripande ansvaret för enheten frågor gällande myndighetsutövning. Det direkta chefsansvaret sträcker sig nu till att leda de två enhetscheferna för LSS- och SOL-handläggning, en utvecklare och en konsulent och myndighetskansliet

Kvalifikationer
Du som söker tjänsten har relevant högskoleutbildning eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren finner relevant och chefserfarenhet. Vi ser helst att du har erfarenhet av arbete inom verksamhetsområdet, att coacha andra i ledande befattning och verkat inom offentlig sektor i dina tidigare anställningar. Vi söker dig med intresse budget- och personalfrågor. En viktig uppgift och utmaning är att skapa goda förutsättningar för de anställda att kunna göra ett bra jobb. Det är en absolut nödvändigt att du har god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.

Du uppfyller självklart de formella kvalifikationerna, men vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska ha pedagogisk förmåga och kunna uttrycka dig i tal och skrift, samt vara mål- och resultatorienterad. Att alltid leverera hög kvalitet inom alla områden är en av dina största drivkrafter. Du ska också ha goda ledaregenskaper, helhetssyn och förmåga att driva utvecklingsarbete. Du vet att ett gott ledarskap betalar sig i engagerade medarbetare och på sikt en starkare och mer framgångsrik verksamhet.
Du ska vara en driftig ledare med god samarbetsförmåga och du ska kunna skapa delaktighet och engagemang. Du är lyhörd och ger verksamheten möjlighet att påverka och ta egna initiativ till att förbättra sina egna rutiner, samtidigt som du har en tydlig styrning och vision om hur verksamheten ska utvecklas.

ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster:
Eskilstuna kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-04-13 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-09
Ange följande referens när du ansöker: 1364
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabel Kjellberg, Rekryteringskonsult 016-710 17 02

Företag
Eskilstuna kommun Vuxenförvaltningen

Adress
Eskilstuna kommun Vuxenförvaltningen
Alva myrdals gata 3d
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
63186 Eskilstuna

Jobbnummer
2036113

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun Vuxenförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun Vuxenförvaltningen: