Biståndsbedömare/Biståndshandläggare

Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten / Administratörsjobb / Stockholm
2015-09-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndsbedömare/Biståndshandläggare" (publicerad 2016-08-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Norrmalms stadsdelsområde har ca 70 000 invånare. I stadsdelsområdet ingår förutom Norrmalm och Vasastan även den nya stadsdelen Hagastaden där bostäder, parkområden, handel, life science med världsledande forskning och avancerad vård växer fram. Norrmalms stadsdelsnämnd ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning, fritidsverksamhet och underhåll av parker utförs på allra bästa sätt åt Norrmalmsborna. Norrmalms stadsdelsförvaltning arbetar med ständiga förbättringar och målmedvetet med lean som ger verksamheten kundfokus, effektiva arbetsprocesser och delaktiga medarbetare. Vi vill uppmuntra både kvinnor och män att söka våra lediga tjänster.

Norrmalms stadsdelsförvaltning har sitt kontor placerat på Tulegatan, med närhet till kommunikationsmedel såsom bussar och tunnelbana. Beställarenheten ansvarar för utredning och beslut om insatser för personer över 65 år. På enheten är vi cirka 30 medarbetare.

Publiceringsdatum
2015-09-07

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare ska du utreda och fatta beslut om insatser för personer över 65 år enligt socialtjänstlagen (SOL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och lagen om riksfärdtjänst. Utredning av bistånd sker utifrån Stockholms stads kartläggnings- och utredningsinstrument. I arbetet ingår även att strukturerat följa upp beviljade insatser,
samverka och samarbeta med interna och externa aktörer.

Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan likvärdig utbildning.
Värdegrundsutbildning är meriterande.
Mycket goda språkkunskaper i svenska, skriftligt som muntligt.
Vi ser gärna att du behärskar stadens paraplysystem och har erfarenhet av fakturahantering i Agresso. Vi värderar personlig mognad och förmåga att hantera svåra samtal och beslut.
• Stor vikt läggs vid om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorg, dokumentationshantering samt vårdplanering inom slutenvård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. 39,50 timmar i veckan. Tidsbegränsad anställning 11 dagar - 3 månader, tillträde: 2015-09-28 Snarast eller efter överenskommelse., upphör: 2015-12-31 Vikariat.

Ersättning
Månadslön Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-27
Ange följande referens när du ansöker: A35534
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Unosson Weis, Bitr. enhetschef 08-508 09 386 annelie.unosson_weis@stockholm.se
Kristina Gustafsson, Bitr. enhetschef 08-508 09 047 kristina-genet.gustafsson@stockholm.se

Facklig kontakt
Facklig repr nås via Norrmalms växel 08-508 09 000

Företag
Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten

Adress
Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten
Box 3128
10362 Stockholm

Kontorsadress
Tulegatan 13 10362 Stockholm

Jobbnummer
2419720

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Äldreomsorg Beställarenheten: