Biståndsbedömare/Biståndshandläggare

Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten / Administratörsjobb / Stockholm
2015-03-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndsbedömare/Biståndshandläggare" (publicerad 2015-05-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten i Stockholm

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vi vill uppmuntra både män och kvinnor att söka våra lediga tjänster.
1 plats(er).Ansvara för insatser för personer över 65 år.
Utreda, dokumentera och fatta beslut utifrån gällande delegationsordning, lagstiftning, stadens mål, uppdrag och riktlinjer.
Strukturerat och kontinuerligt följa upp beviljade insatser.
Vara konsumentvägledande inom valfrihetssystemet.
Samverka och samarbeta med interna och externa aktörer.
Ansvara för det egna arbetsområdet och vid behov även andra arbetsuppgifter för att bidra till hela verksamheten.
Delta i utvecklingsarbete.
Dokumentation i paraplysystemet.
Fakturahantering i verksamhetssystem Agresso.

Du har socionomutbildning med inriktning mot äldre och funktionshindrade eller högskoleutbildning som bedöms likvärdig.
Arbetet som biståndshandläggare hos oss ställer stora krav på att kunna samverka och samarbeta med interna och externa aktörer. Det är viktigt att du är resursmedveten och van att arbeta utifrån politiska beslut.
Du arbetar självständigt och har god förmåga att strukturera och prioritera arbetet.

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Du har erfarenhet av biståndsbedömning, gällande lagstiftning och regelverk samt mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Du behärskar stadens paraplysystem och har erfarenhet av fakturahantering i Agresso. Värdegrundsutbildning är meriterande.
Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Bitr.enhetschef Annelie Unosson Weis,08-508 09 386

Kristina Gustafsson, Bitr.enhetschef, 08-508 09 047, kristina-genet.gustafsson@stockholm.se
Facklig repr nås via Norrmalms växel, 08-508 09 000 (facklig)

Erfarenhet krävs

Publiceringsdatum
2015-03-02

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-23
Ansökan skickas till:
Äldreomsorg Beställarenheten
Ange följande referens när du ansöker: A31208
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Unosson Weis

Företag
Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten

Adress
Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten
Box 3128
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
2187054

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten: