Biståndsbedömare/Biståndshandläggare
Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten / Administratörsjobb / Stockholm
2015-03-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndsbedömare/Biståndshandläggare" (publicerad 2015-05-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten i Stockholm En annons från Stockholms stad.
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Vi vill uppmuntra både män och kvinnor att söka våra lediga tjänster.
1 plats(er).Ansvara för insatser för personer över 65 år.
Utreda, dokumentera och fatta beslut utifrån gällande delegationsordning, lagstiftning, stadens mål, uppdrag och riktlinjer.
Strukturerat och kontinuerligt följa upp beviljade insatser.
Vara konsumentvägledande inom valfrihetssystemet.
Samverka och samarbeta med interna och externa aktörer.
Ansvara för det egna arbetsområdet och vid behov även andra arbetsuppgifter för att bidra till hela verksamheten.
Delta i utvecklingsarbete.
Dokumentation i paraplysystemet.
Fakturahantering i verksamhetssystem Agresso.
Du har socionomutbildning med inriktning mot äldre och funktionshindrade eller högskoleutbildning som bedöms likvärdig.
Arbetet som biståndshandläggare hos oss ställer stora krav på att kunna samverka och samarbeta med interna och externa aktörer. Det är viktigt att du är resursmedveten och van att arbeta utifrån politiska beslut.
Du arbetar självständigt och har god förmåga att strukturera och prioritera arbetet.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Du har erfarenhet av biståndsbedömning, gällande lagstiftning och regelverk samt mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Du behärskar stadens paraplysystem och har erfarenhet av fakturahantering i Agresso. Värdegrundsutbildning är meriterande.
Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Bitr.enhetschef Annelie Unosson Weis,08-508 09 386
Kristina Gustafsson, Bitr.enhetschef, 08-508 09 047,
kristina-genet.gustafsson@stockholm.seFacklig repr nås via Norrmalms växel, 08-508 09 000 (facklig)
Erfarenhet krävs
Publiceringsdatum2015-03-02Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-23
Ansökan skickas till:
Äldreomsorg Beställarenheten
Ange följande referens när du ansöker: A31208
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnelie Unosson Weis
FöretagStockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten
AdressStockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten
Box 3128
11220 Stockholm
Kontorsadress Jobbnummer 2187054
Observera att sista ansökningsdag har passerat.