Biståndsbedömare/Biståndshandläggare
Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten / Administratörsjobb / Stockholm
2015-01-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndsbedömare/Biståndshandläggare" (publicerad 2015-05-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten i Stockholm En annons från Stockholms stad.
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - Stockholm är möjligheternas stad. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Norrmalms stadsdelsförvaltning har sitt kontor placerat på Tulegatan, med närhet till kommunikationsmedel såsom bussar och tunnelbana. Stadsdelsförvaltningen består av fyra verksamhetsområden, varav äldreomsorgsavdelningen är en av verksamheterna. Beställarenheten ansvarar för utredning och beslut om insatser för personer över 65 år. På enheten arbetar biståndshandläggare och administrativ personal, sammanlagt är vi cirka 28 medarbetare.
Vi vill uppmuntra både män och kvinnor att söka våra lediga tjänster.
1 plats(er).Som biståndshandläggare ska du utreda och fatta beslut om insatser för personer över 65 år enligt socialtjänstlagen (SOL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och lagen om riksfärdtjänst. Utredning av bistånd sker utifrån Stockholms stads kartläggnings- och utredningsinstrument. I arbetet ingår även att strukturerat följa upp beviljade insatser.
Inom enheten finns tre arbetsteam, där vissa funktioner har specialiserats. Det är bland annat vårdplanering, inriktning mot socialpsykiatri samt uppföljning av insatser på särskilt boende. Som biståndshandläggare hos oss är det viktigt att du är flexibel och kan tänka dig att arbeta med olika uppdrag, när behov uppstår.
Du har socionomutbildning med inriktning mot äldre och funktionshindrade eller högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av biståndsbedömning, gällande lagstiftning och regelverk samt mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Arbetet som biståndshandläggare hos oss ställer stora krav på att kunna samverka och samarbeta med interna och externa aktörer. Det är viktigt att du är resursmedveten och van att arbeta utifrån politiska beslut.
Du arbetar självständigt och har god förmåga att strukturera och prioritera arbetet.
Värdegrundsutbildning är meriterande.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tidsbegränsad.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Vi söker dig som vill bidra med din kompetens och har erfarenhet av myndighetsutövning inom verksamhetsområdet. Vi ser gärna att du behärskar stadens paraplysystem och har erfarenhet av fakturahantering i Agresso.
Varaktighet: Vikariat till 30 september 2015 med eventuell möjlighet till förlängning.
Arbetstid: Dagtid.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Bitr.enhetschef Annelie Unosson Weis,508 09 386
Facklig repr nås via Norrmalms växel, 08-508 09 000 (facklig)
Erfarenhet krävs
Publiceringsdatum2015-01-09Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-28
Ansökan skickas till:
Äldreomsorg Beställarenheten
Ange följande referens när du ansöker: A30217
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnelie Unosson Weis
FöretagStockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten
AdressStockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten
Box 3128
11220 Stockholm
Kontorsadress Jobbnummer 2121547
Observera att sista ansökningsdag har passerat.