Biståndsbedömare/Biståndshandläggare
Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten / Administratörsjobb / Stockholm
2014-07-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndsbedömare/Biståndshandläggare" (publicerad 2015-05-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten i Stockholm En annons från Stockholms stad.
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Norrmalms stadsdelsförvaltning har sitt kontor placerat på Tulegatan, med närhet till kommunikationsmedel såsom bussar och tunnelbana. Stadsdelsförvaltningen består av fem verksamhetsområden, varav äldreomsorgsavdelningen är en av verksamheterna. Beställarenheten ansvarar för utredning och beslut om insatser för personer över 65 år. På enheten arbetar biståndshandläggare med olika funktioner, enhetschef, 2 bitr.enhetschefer samt administrativ personal, sammanlagt är vi cirka 26 medarbetare.
3 plats(er). 2 tillsvidare och 1 vikariat
Som biståndshandläggare ska du utreda och fatta beslut om insatser för personer över 65 år enligt socialtjänstlagen (SOL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och lagen om riksfärdtjänst. Utredning av bistånd sker utifrån Stockholms stads kartläggnings- och utredningsinstrument. I arbetet ingår även att strukturerat följa upp beviljade insatser.
Inom enheten finns fyra arbetsteam, där vissa funktioner har specialiserats. Det är bland annat vårdplanering, inriktning mot socialpsykiatri, uppföljning av insatser på särskilt boende, färdtjänst mm. Som biståndshandläggare hos oss är det viktigt att du är flexibel och kan tänka dig att arbeta med olika uppdrag, när behov uppstår.
Du har socionomutbildning med inriktning mot äldre och funktionshindrade eller högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av biståndshandläggning, är insatt i gällande lagstiftning och regelverk samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet ställer höga krav på samarbetsförmåga, självständighet och förmåga att strukturera och prioritera arbetet.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Vi söker dig som vill bidra med din kompetens och har erfarenhet av myndighetsutövning inom verksamhetsområdet. Du behärskar stadens paraplysystem.
Arbetstid: Dagtid.
I rekryteringen kommer stor vikt att läggas på personlig lämplighet.
Vi vill uppmana både kvinnor och män att söka våra tjänster.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Bitr.enhetschef Annelie Unosson Weis,08-508 09 386
Facklig repr nås via Norrmalms växel, 08-508 09 000 (facklig)
Kristina Gustafsson, Bitr. enhetschef, 508 09 047,
kristina-genet.gustafsson@stockholm.seErfarenhet krävs
Publiceringsdatum2014-07-17Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-08-07
Ansökan skickas till:
Äldreomsorg Beställarenheten
Ange följande referens när du ansöker: A27746
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnelie Unosson Weis
FöretagStockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten
AdressStockholms Stad:Äldreomsorg Beställarenheten
Box 3128
11220 Stockholm
Kontorsadress Jobbnummer 1941228
Observera att sista ansökningsdag har passerat.