Biståndsbedömare/Biståndshandläggare

Salems kommun, Myndighetsenheten / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun, Myndighetsenheten i Salem

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 15600 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Myndighetsenheten är organiserad under Socialförvaltningen. Enheten har idag 7 biståndshandläggare, 3 som handlägger vuxna och äldre enligt SoL, Socialtjänstlagen och 3 som handlägger barn, unga och vuxna enligt både SoL, socialtjänstlagen och LSS. Enheten har även en administrativ resurs som handlägger avgifter, hanterar fakturor bland annat. I biståndshandläggarnas arbetsuppgifter ingår det även att utreda färdtjänst och riksfärdtjänst.

Publiceringsdatum
2014-05-19

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare tar du emot ansökningar, utreder, bedömer samt fattar beslut om stöd och hjälp till äldre enligt Socialtjänstlagen samt följer upp besluten.
Det ingår även att ge information och rådgivning. Som biståndshandläggaren genomför du hembesök samt vårdplaneringar inom slutenvården.
Du har ett nära samarbete med den enskilde, anhöriga, utförare, kollegor samt andra professioner och myndigheter.

I Salems kommun arbetar vi utifrån vår vision och våra värdeord:
Samarbete
Tillgänglighet
Engagemang
Nytänkande

Vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete med möjlighet att göra skillnad!

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan lämplig utbildning på högskolenivå. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, intresse för dokumentation samt god datorvana. Vi använder oss av verksamhetssystemet Treserva.
Önskvärt är att du har kännedom om ÄBIC, Äldres Behov I Centrum.

Då du kommer möta många olika människor i arbetet är det viktigt att du har god social förmåga, är flexibel och har god samarbetsförmåga.

Körkort, klass B är önskvärt.
Arbetsprov kommer att genomföras på intervjun.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Heltid 38,75 timmar/vecka Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-09
Ange följande referens när du ansöker: A397268
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Andersson, Verksamhetschef Myndighet

Företag
Salems kommun, Myndighetsenheten

Adress
Salems kommun, Myndighetsenheten
Säby Torg 16
14480 Rönninge

Kontorsadress
Säby Torg 16 Rönninge

Jobbnummer
1878836

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun, Myndighetsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun, Myndighetsenheten: