Biståndsbedömare/Biståndshandläggare

Stockholms stad; Äldreomsorg Beställarenheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Äldreomsorg Beställarenheten i Stockholm

Stockholms Stad
Norrmalm SDF
Äldreomsorg Beställarenheten

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga - vi ska vara en stad i världsklass. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Norrmalms stadsdelsförvaltning har sitt kontor placerat på Tulegatan, med närhet till kommunikationsmedel såsom bussar och tunnelbana. Stadsdelsförvaltningen består av fyra verksamhetsområden, varav äldreomsorgsavdelningen är en av verksamheterna. Beställarenheten ansvarar för utredning och beslut om insatser för personer över 65 år. På enheten är vi cirka 26 medarbetare. Vi arbetar för en jämn fördelning av kvinnor och män och ser gärna en spridning i etnisk och kulturell bakgrund hos våra medarbetare.
3 plats(er).Som biståndshandläggare ska du utreda och fatta beslut om insatser föra personer över 65 år enligt socialtjänstlagen (SOL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och lagen om riksfärdtjänst. Utredning av bistånd sker utifrån Stockholms stads kartläggnings- och utredningsinstrument. I arbetet ingår även att strukturerat följa upp beviljade insatser.
Inom enheten finns fyra arbetsteam, där vissa funktioner har specialiserats. Det är bland annat vårdplanering, inriktning mot socialpsykiatri, uppföljning av insatser på särskilt boende, färdtjänst mm. Som biståndshandläggare hos oss är det viktigt att du är flexibel och kan tänka dig att arbeta med olika uppdrag, när behov uppstår.

Du har socionomutbildning med inriktning mot äldre och funktionshindrade eller högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har gärna erfarenhet av biståndsbedömning, gällande lagstiftning och regelverk samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet ställer krav på samarbetsförmåga, självständighet och förmåga att strukturera och prioritera arbetet.

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tidsbegränsad.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs. Vi söker dig som vill bidra med din kompetens och har erfarenhet av myndighetsutövning inom verksamhetsområdet. Det är önskvärt om du har kunskap om stadens paraplysystem.
Varaktighet: 3-6 månader.
Arbetstid: Dagtid.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Bitr. enhetschef Annelie Unosson Weis,508 09 386

Kristina Gustafsson, Bitr. enhetschef, 508 09 047, kristina-genet.gustafsson@stockholm.se
Facklig repr nås via Norrmalms växel, 08-508 09 000 (facklig)

Tillträde: 2014-09-01.

Publiceringsdatum
2014-05-13

Arbetstider och omfattning
Heltid Upphör: 2015-01-31.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-02
Ansökan skickas till:
Äldreomsorg Beställarenheten
Ange följande referens när du ansöker: A26254
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Äldreomsorg Beställarenheten

Adress
Stockholms stad; Äldreomsorg Beställarenheten
Norrmalm SDF

Jobbnummer
1872225

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Äldreomsorg Beställarenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Äldreomsorg Beställarenheten: