Biståndsbedömare/Biståndshandläggare

Stockholms stad; Äldreomsorg Beställarenheten / Administratörsjobb / Stockholm
2013-03-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndsbedömare/Biståndshandläggare" (publicerad 2014-05-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Äldreomsorg Beställarenheten i Stockholm

Stockholms Stad
Norrmalm SDF
Äldreomsorg Beställarenheten

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Norrmalms stadsdelsförvaltning har sitt kontor placerat på Tulegatan, med närhet till kommunikationsmedel såsom bussar och tunnelbana. Stadsdelsförvaltningen består av fyra verksamhetsområden, varav äldreomsorgsavdelningen är en av verksamheterna. Beställarenheten ansvarar för utredning och beslut om insatser för personer över 65 år. På enheten arbetar biståndshandläggare och administrativ personal, sammanlagt är vi cirka 25 medarbetare.

1 plats(er).Som biståndshandläggare ska du utreda och fatta beslut om insatser för personer över 65 år enligt socialtjänstlagen (SOL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och lagen om riksfärdtjänst. Utredning av bistånd sker utifrån Stockholms stads kartläggnings- och utredningsinstrument. I arbetet ingår även att strukturerat följa upp beviljade insatser.
Inom enheten finns fyra arbetsteam, där vissa funktioner har specialiserats. Det är bland annat vårdplanering, inriktning mot socialpsykiatri, uppföljning av insatser på särskilt boende, färdtjänst mm. Som biståndshandläggare hos oss är det viktigt att du är flexibel och kan tänka dig att arbeta med olika uppdrag, när behov uppstår.

Vi söker dig som vill bidra med din kompetens och har erfarenhet av myndighetsutövning inom verksamhetsområdet. Det är önskvärt om du har kunskap om stadens paraplysystem.

Du har socionomutbildning med inriktning mot äldre och funktionshindrade eller högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Du har gärna erfarenhet av biståndsbedömning, gällande lagstiftning och regelverk samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet ställer krav på samarbetsförmåga, självständighet och förmåga att strukturera och prioritera arbetet.

Inviduell lönesättning
Friskvårdscheck och flexarbetstid.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tidsbegränsad.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.
Varaktighet: Vikariat
Arbetstid: Dagtid. 39,50/39,50

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Biträdande enhetschef Annelie Unosson Weis,08-50809386

Facklig repr nås via Norrmalms växel, 08-508 09 000 (facklig)

Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse.

Publiceringsdatum
2013-03-18

Arbetstider och omfattning
Heltid Upphör: Vikarie för föräldraledighet till och med 2014-01-31

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-04-08
Ansökan skickas till:
Äldreomsorg Beställarenheten
Ange följande referens när du ansöker: A19987
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Äldreomsorg Beställarenheten

Adress
Stockholms stad; Äldreomsorg Beställarenheten
Norrmalm SDF

Jobbnummer
1496537

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Äldreomsorg Beställarenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Äldreomsorg Beställarenheten: