Bistånds-/LSS-handläggare

Bergs kommun / Administratörsjobb / Berg
2019-01-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bistånds-/LSS-handläggare" (publicerad 2019-06-26) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Berg, Strömsund, Åre, Vilhelmina, Storuman eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergs kommun i Berg, Östersund, Härjedalen eller i hela Sverige

Välkommen till Bergs kommun.

Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.



Vi inom Myndighetsutövning socialtjänst i Berg söker nu en driven Bistånds-/LSS-handläggare. Trivs du i en arbetsmiljö där du förväntas ta ansvar och verka för vidareutveckling? Då kan du vara vår nästa medarbetare!

Publiceringsdatum
2019-01-11

Dina arbetsuppgifter
Myndighetsutövning socialtjänst innefattar Individ- och familjeomsorgen, Biståndshandläggare och LSS. Hos oss är samarbete centralt och vi arbetar dagligen för att hjälpa varandra att lyckas i vårt gemensamma uppdrag. Som bistånds-/LSS-handläggare ingår du i en grupp med fyra andra medarbetare och blir en viktig pusselbit i en organisation som präglas av stark framåtanda. Du kommer i huvudsak utöva myndighetsutövning och ansvara för att utreda, bedöma och fatta beslut i ärenden inom ramen för Socialtjänstlagen (SoL). Arbetsuppgifterna innebär bland annat att ta emot nyansökningar, genomföra hembesök/vårdplaneringar samt följa upp befintliga insatser. Du kommer ha stor möjlighet att påverka hur vårt framtida arbete organiseras och utförs.

Tjänsten är på 50% tills vidare med fördelningen 25% Biståndshandläggare och 25% LSS-handläggare. Ytterligare en medarbetare har 25% LSS-handläggning i sin tjänst så ni kommer att vara två som hjälps åt med ärendena.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning, gärna socionom, sociala omsorgsprogrammet, eller motsvarande utbildning vi bedömer vara likvärdig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från arbete inom socialtjänstens område, t.ex. att du bedrivit utrednings- och/eller myndighetsutövande arbete. Har du erfarenhet från arbete med Procapita är det meriterande. Du behöver ha goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift.
Körkort för personbil (B-körkort) är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Som bistånds-/LSS-handläggare hos oss behöver du ha förmåga att arbeta självständigt, men samtidigt se lagarbete som en central del i det övergripande arbetet. Gillar du att ta ansvar och tänker lösningar istället för låsningar, så är du rätt person för oss. Du trivs i situationer där arbete utförs utifrån ett helhetsperspektiv och där samverkan med andra verksamheter är en självklarhet. Att vara lyhörd, ödmjuk och att kunna be om hjälp är också egenskaper som vi efterfrågar. God förmåga att planera och strukturera ditt arbete är väsentliga förutsättningar som arbetet kräver.

Vid anställning kommer ett utdrag från Polisens belastningsregister att begäras. Ansökningsblankett finns på Polisens hemsida. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi erbjuder
Vi erbjuder även dig som nyanställd genomgående introduktion, nära kollegialt stöd och ett verksamhetsnära ledarskap.
Vi eftersträvar en heterogen arbetsgrupp gällande bl.a. ålder, kön och etnisk bakgrund. Urval och intervjuer kan komma att genomföras löpande under annonseringstiden.



Varmt välkommen med din ansökan till oss!

Kontaktinformation
Annica Jansson, Enhetschef Myndighetsutövning socialtjänst, (+46) 0687-162 21, annica.jansson@berg.se

Fackliga kontaktpersoner, Kommunväxeln, (+46) 0687-161 00

Jessica Granqvist, Avdelningschef Myndighetsutövning socialtjänst, (+46) 0687-163 16, jessica.granqvist@berg.se

Arbetsplats
ÄNGESVÄGEN 2 -4

84531 Svenstavik

Varaktighet, arbetstid
Deltid 50%. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-22
Ange följande referens när du ansöker: 4006462333
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annica Jansson annica.jansson@berg.se (+46) 0687-162 21
Fackliga kontaktpersoner (+46) 0687-161 00
Jessica Granqvist jessica.granqvist@berg.se (+46) 0687-163 16

Företag
Bergs kommun

Adress
Bergs kommun
BOX 73
84531 Svenstavik

Kontorsadress
ÄNGESVÄGEN 2 -4, 84531 Svenstavik

Jobbnummer
4551192

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergs kommun: