Biståndhandläggare
Flens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Flen
2015-12-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndhandläggare" (publicerad 2016-01-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flens kommun, Socialförvaltningen i Flen I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.
Vi söker två handläggare för längre tids vikariat.
Arbetsplats
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninnevånare. Förvaltningen har tre avdelningar, Avdelningen för utbildning, stöd och integration, Avdelningen för äldre och personer med funktionsnedsättning och Avdelningen för myndighetsutövning.
Tjänsterna som biståndshandläggare hör till utredningsenheten för äldreomsorg och funktionsnedsättning (ÄoF) inom avdelningen för myndighetsutövning.
Utredningsenheten består av elva handläggare som är indelade i fyra grupper, SOL- handläggare, LSS-handläggare och avgiftshandläggare samt handläggare för bostadsanpassningsbidrag.
Publiceringsdatum2015-12-11Dina arbetsuppgifterDu har god förmåga till både samarbete och självständigt arbete. Du behärskar svenska språket såväl i tal som i skrift samt har förmåga att anpassa informationen efter de personer du möter i arbetet. Du tar ansvar för Din uppgift och ser välgrundade beslut och hög rättsäkerhet som en viktig del i arbetet. Du deltar aktivt i metodutvecklingen på enheten och har en kreativ och analytisk förmåga. Du är positiv, flexibel och är van att strukturera och organisera samt prioritera arbetsuppgifterna i Ditt eget arbete. Du är en person som tycker om problemlösning och kan ta egna initiativ eftersom arbetet kräver stort eget ansvar. Du har kunskap om att fatta beslut utifrån aktuell lagstiftning.
Vi på utredningsenheten ser fram emot Din ansökan snarast eftersom anställning kan ske under rekryteringstiden.
KvalifikationerVi söker Dig som har socionomexamen, sociala omsorgsprogrammet eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det krävs goda kunskaper i gällande lagstiftning och meriterande är erfarenhet av att handlägga ärenden enligt SoL och/eller LSS.
Arbetet kräver att du är tydlig i tal och skrift Att du kan styra och strukturera ditt arbete självständigt och att du entusiasmeras och klarar den administration som arbetet innehåller.
Då arbetet innehåller uppföljningar är körkort ett krav. Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten och av arbete riktat mot målgrupperna.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig informationFlens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun erbjuder subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida
www.flen.se för övrig information.
Vi har gjort vårt medieval och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Långtidsvikariat
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-08
Märk ansökan med: Biståndshandläggare.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@flen.seKontaktMonica Cedergren, Enhetschef 0157-430345
FöretagFlens kommun, Socialförvaltningen
AdressFlens kommun, Socialförvaltningen
Sveavägen 1
64281 FLEN
KontorsadressFlens Kommun
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0157-43 00 00
E-postadress:
flenskommun@flen.se Jobbnummer 2572359
Observera att sista ansökningsdag har passerat.