Biståndhandläggare

Flens kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Flen
2015-09-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Biståndhandläggare" (publicerad 2016-01-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens kommun, Socialförvaltningen i Flen

I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.

Vi söker biståndshandläggare för både tillsvidare anställning och längre tids vikariat.

Flens Kommun
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninnevånare. Förvaltningen har tre avdelningar, Avdelningen för utbildning, stöd och integration, Avdelningen för äldre och personer med funktionsnedsättning och Avdelningen för myndighetsutövning.
Tjänsterna som biståndshandläggare hör till utredningsenheten/äldreomsorg och funktionsnedsättning (ÄoF) inom avdelningen för myndighetsutövning.
Enheten består av elva handläggare som är indelade i fyra grupper, SOL- handläggare och färdtjänst/riksfärdtjänst samt LSS-handläggare, avgiftshandläggare och handläggare för bostadsanpassningsbidrag.

Publiceringsdatum
2015-09-18

Dina arbetsuppgifter
Vi utreder, bedömer och beslutar samt följer upp beviljade insatser enligt Socialtjänstlagen, lagen om färdtjänst samt lagen om riksfärdtjänst. Arbetet styrs av lagar, riktlinjer och lokala föreskrifter. Vi samarbetar både externt och internt med andra aktörer. Vi lägger stor vikt vid att de insatser som vi beviljar är av god kvalitet, kostnadseffektiva och kunskapsbaserade, allt i syfte att skapa mervärde för våra sökande.

Kompetens
Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten.
Arbetet kräver att du är tydlig i tal och skrift Att du kan styra och strukturera ditt arbete självständigt och att du entusiasmeras och klarar den administration som arbetet innehåller.
Då arbetet innehåller uppföljningar är körkort ett krav. Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten och av arbete riktat mot målgrupperna.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun erbjuder subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Välkommen med din ansökan snarast då intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Vi har gjort vårt medieval och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidare/heltid/långtidsvikariat

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-04
Märk ansökan med: Biståndshandläggare.
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokan@flen.se

Kontakt
Monica Cedergren 0157-43 03 45 monica.cedergren@flen.se

Företag
Flens kommun, Socialförvaltningen

Adress
Flens kommun, Socialförvaltningen
Sveavägen 1
64281 FLEN

Kontorsadress
Flens Kommun

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0157-43 00 00
E-postadress: flenskommun@flen.se

Jobbnummer
2436296

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens kommun, Socialförvaltningen: