Bisnode söker en Team Manager SMB

MyJob AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MyJob AB i Stockholm, Uppsala, Västerås, Linköping, Göteborg eller i hela Sverige

För vår kund Bisnode:s räkning söker vi nu Team Manager.

Bisnode finns idag på 17 marknader och är en av Europas ledande leverantörer av beslutstöd. Huvudsakligen arbetar Bisnode med beslutsstöd inom affärs-, marknads- och kreditinformation. Nyckeln för Bisnode är att leverera svar och insikter och på så sätt göra det möjligt för våra kunder att fatta smarta beslut. Bisnode har idag ca 2600 anställda.

I rollen som Team Manager är ditt huvuduppdrag att leda, motivera och engagera medarbetare, samt att uppnå uppsatta försäljningsmål och utveckla affären. Du har personalansvar för drygt tio medarbetare på vårt kontor i Stockholm och rapporterar till försäljningschefen för SMB Stockholm. Du sätter mål för både grupp och medarbetare och arbetar med att återkoppla och coacha medarbetarna i sin försäljning. Som Team manager ansvara du för rekryteringen av ny säljpersonal och coachar samt utbildar nya och befintliga säljare på daglig basis.

Teamet som du ansvarar för kommer att erbjuda Bisnode totala erbjudande. Därför behöver du snabbt kunna analyser och förstå vilka erbjudanden som behöver riktas mot en speciell marknad samt vilka säljare som har bäst kunskap och kompetens att sälja erbjudandet mot aktuell marknaden.

Publiceringsdatum
2015-02-10

Dina arbetsuppgifter
• Nå uppsatta försäljningsmål
• Utveckla försäljningen, ditt team och det ansvarsområde du ansvarar för
• Analys med förståelse för nyckeltal
• Utbilda ditt team
• Medlyssning och coaching av dina säljare på daglig basis
• Identifiera nya affärsmöjligheter
• Vara aktiv inom försäljningen och bistå med hjälp för att nå målen.
• Rekrytering av säljare

Vi söker dig som har utbildning på högskolenivå och/eller motsvarande erfarenhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet från försäljning b2b och gärna erfarenhet från telefonförsäljningen mot marknaden 0-100 MSEK.
För att lyckas har du goda personliga ledaregenskaper eller tidigare erfarenhet av att arbeta som chef.

Du är affärsmässig, kostnadsmedveten och serviceinriktad. Uppdraget kräver vidare att du tycker om att driva ständig förbättring och inte är rädd att ta beslut. För att lyckas har du ett förtroendeingivande sätt samt ett intresse av att leda och utveckla medarbetare.

Du har även en analytisk förmåga och älskar siffror i helhet och inte rädd för att anta utmaningar.

Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 2015-02-24

SÖK VIA DENNA LÄNK:
http://system.myjob.se/page.aspx?link=pub.redirect&jobb=1400&account=alotofpeople.se

Kontaktperson för detta jobb
Telefonnummer till kontaktpersonen: Elie Komo 072 155 94 75
Mail till kontaktpersonen: elie.komo@bisnode.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast och rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elie Komo 072-155 94 75 elie.komo@bisnode.se

Företag
MyJob AB

Adress
MyJob AB
Berzeliigatan 12
41253 GÖTEBORG

Kontorsadress
Berzeliigatan 12
GÖTEBORG
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0708-480640
E-postadress: info@myjob.se

Jobbnummer
2161354

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MyJob AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MyJob AB: