Billing Sales Support Specialist

TeliaSonera Enterprise, SE / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TeliaSonera Enterprise, SE i Stockholm, Jönköping, Kalmar, Sundsvall, Göteborg eller i hela Sverige

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G - som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se

Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com

Vill du vara med och utveckla och leverera en kundupplevelse i världsklass genom att bidra till att garantera en harmonsierad fakturahantering med hög kvalite för både våra interna och externa kunder?
Vi söker nu en person som ska vara den primära kontakten för faktureringsfrågor och kunna samordna och utveckla arbetssättet för en ultimat hantering.

Dina arbetsuppgifter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att hantera fakturarelaterade ärenden, både för interna intressenter och externa kunder. Du ska proaktivt arbeta med förbättring av ta-betalt processen för att säkerställa att vi snabbt och enkelt levererar bästa kvalité.

Det innebär att

• Driva och samordna hantering och lösning på fakturareleterade frågor och ärenden.
• På ett effektivt och serviceorienterat sätt kunna leverera detaljerade svar på kundernas frågor
• Eskalera ärenden och frågor som inte kan lösas inom ramarna för den befintliga processen
• Stödja harmoniseringen/standardiseringen och förbättringsarbetet mellan olika gränssnitt i processen.
• Möjliggöra ett arbetssätt för att kunna driva utvecklingen mot standardiserade fakturaprodukter
• Arbeta med utvecklingen av fakturahanteringen för en minskning av antalet kundärenden

Vad vi erbjuder
Enheten Enterprise Billing befinner sig i en spännande fas där du kommer spela en viktig roll i vårt förändringsarbete och kunna bidra till den framtida riktningen inom enheten.Vill du vara med på vår resa finns det goda möjligheter att utvecklas tillsammans med oss.

Publiceringsdatum
2014-10-06

Kvalifikationer
• Grundkrav på 3-årigt gymnasium, mycket meriterande med relevant högskoleutbildning
• Mycket god erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter innefattande fakturahantering i B2B, B2C och B20 affärer, både inom Front-line och Back Office
• Tidigare arbete inom kundservice eller från en kundorienterad verksamhet
• Skicklighet och stor servicekänsla i dialogen med kunder
• Erfarenhet av att arbeta i system för ärendehantering av fakturor
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande om du har:

• Stor förståelse för telecom-marknaden och den problemlösning som tillämpas
• Tidigare erfarenhet av Lean och förbättringsarbete

Vem är du?
För att passa för tjänsten behöver du ha hög servicekänsla och sätta kunden i fokus.Till det höräven god fallenhet i att planera,organisera och kommunicera för att på bästa sätt kunna tillmötesgå kundens förväntan.

Det är viktigt att du har lätt för samarbete och att integrera med personer från olika delar av organisationer. Du behöver ha förmåga att snabbt kunna sätta dig in i verksamheten och vara både anlaytisk och kreativ för att kunna arbeta proaktivt med arbetssätt och processer. Vi sätter stor tilltro till engagerade medarbetare och till förmågan att kunna ta ett helhetsansvar för att nå de mest effektiva lösningarna.

 Har du frågor om tjänsten är du välkommer att kontakta Lars Ljungstrand 070 5656730

 Välkommen med din ansökan.

Urval och intervjuer kommer ske löpande och positionen kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Placeringsort: Stockholm (Farsta)

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lars Ljungstrand +46 70 5656730

Företag
TeliaSonera Enterprise, SE

Adress
TeliaSonera Enterprise, SE
Mårbackagatan
12386 Farsta

Kontorsadress
Mårbackagatan

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2020594

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TeliaSonera Enterprise, SE

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TeliaSonera Enterprise, SE: