Billing Incident Manager
TeliaSonera Enterprise, SE / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TeliaSonera Enterprise, SE i Stockholm,
Jönköping,
Kalmar,
Sundsvall,
Göteborg eller i
hela Sverige Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G - som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på
www.telia.seTelia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på
www.teliasonera.comBilling Incident Manager
Vill du vara med skapa och utveckla en lysande kundingång till TeliaSonera svenska fakturaenheten?
Vårt uppdrag är leverera fakturor och supportorera både externa kunder och interna kunder avseende fakturaärenden.
Vi söker nu en person som har förmåga att säkerställa att komplexa fakturaärenden och eskaleringar löses, samt kan analysera orsak och identifiera det bakomliggande problemet.
Du kommer driva och medverka i projekt, samt säkra och förbättra processerna med hjälp av KPI och rutinuppföljning.
Dina arbetsuppgifter.
Dina arbetsuppgifter innefattar att garantera att våra kundärende löses och säkerställa att inte samma problem återupprepas. Det innebär att du måste ha förmåga att ta kontakter brett över organisationen och kunna sätta dig in i verksamheteter utanför Billing-enheten som påverkar kvalitén på fakturan. Du är en nyckelperson för att koordinera och driva fakturarelaterade förändringar och lösningar i organisationen
Det innebär att du:
• ansvarar för att säkra att eskalerade kundärenden avseende fakturering löses
• koordinerar och följer upp att faktureringsärenden som berör flera enheter inom företaget så att ärendet kan lösas
• är drivande när det gäller att identifiera grundorsaken till faktureringsproblem.
• säkerställer att en åtgärdsplan tas fram för att eliminera de identifierade faktureringsproblem i framtiden.
• kravställer och är aktivt delaktig i förbättringsarbetet av våra processer som påverkar vår fakturering
• arbetar med att ta fram, utveckla och informera om våra rutiner, processer och metoder när det gäller eskalering av faktureringsärenden.
• har ansvaret att ta fram tydliga kontaktvägar och gränsnitt för vår interna och externa kunder.
Vad vi erbjuder
Enheten Enterprise Billing befinner sig i en spännande fas där du kommer spela en viktig roll i vårt förändringsarbete med att säkra och utveckla vår kundingång med fokus på komplexa ärenden. Vi erbjuder dig ett intressant och utvecklande arbete där du får ta ansvar för att driva och medverka i projekt samt arbeta brett både när det gäller produkt och organisation. Vill du vara med på vår resa finns det goda möjligheter att utvecklas tillsammans med oss.
Dina kvalifikationer
• Relevant universitet-/högskoleutbildningen
• Flytande engelska i tal och skrift
• Stor kunskap av att driva och medverka i projekt
• Erfarenhet av LEAN och förbättringsarbete
Meriterande om du har:
• Tidigare erfarenhet av telecombranschen
• Arbetat med kundprojekt.
• Stor förståelse för komplexa organisationer i dynamiska miljöer
Vem är du?
Du har en gedigen bakgrund som senior projektledare gärna från linjeverksamhet, du är resultatorienterad och har god förmåga att prioritera.
Det är viktigt att du har lätt för samarbete och att integrera med personer från olika delar av organisationer. Du har förmåga att snabbt kunna sätta dig in i olika delar av verksamheten, förstå våra kunder och deras behov. Det är viktigt att du effektivt kan undersöka olika kundärende och är både analytisk och strukturerad för att kunna arbeta proaktivt med att ständigt förbättra vårt arbetssätt. Som person är du drivande och har förmåga att ta egna intiativ. Vi sätter stor tilltro till engagerade medarbetare och till förmågan att kunna ta ett helhetsansvar för att nå de mest effektiva lösningarna.
Du lever efter våra värderingar Dare, Care och Simplify.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lars Ljungstrand, 070 565 67 30
Placeringsort: Farsta, Mårbackagatan (Under 2016 kommer TeliaSonera flytta till Arenastaden i Solna)
Sista dag att ansöka är senast den 15 januari 2015.
Förväntad start: löpandes
Publiceringsdatum2014-12-11Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars Ljungstrand +46 70 5656730
FöretagTeliaSonera Enterprise, SE
AdressTeliaSonera Enterprise, SE
Mårbackagatan
12386 Farsta
KontorsadressMårbackagatan
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2098265
Observera att sista ansökningsdag har passerat.