Billing Coordinator / Credit Controller till Baker&McKenzie

Baker & McKenzie / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Baker & McKenzie i Stockholm

Baker & McKenzie är en av världens största affärsjuridiska advokatbyråer. Vi har 11 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder och arbetar med många stora global klienter. De flesta av våra uppdrag är på ett eller annat vis internationella, och på Stockholmskontoret har vi dagligen kontakt med kollegor runt om i världen.

Baker & McKenzie är en av världens största affärsjuridiska advokatbyråer. De har 11 000 medarbetare på 77 kontor i 47 länder och arbetar med många stora globala  klienter. De flesta av byråns uppdrag är på ett eller annat vis internationella, och på Stockholmskontoret har man dagligen kontakt med kollegor runt om i världen.

Nu söker Baker & McKenzie en driven och serviceinriktad billing coordinator /credit controller. Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen där du välkomnas in i ett härligt team med engagerade kollegor. Baker & McKenzie sitter i ljusa och trivsamma lokaler centralt i Stockholm och de söker dig som har några års erfarenhet från en ekonomiavdelning.

Tjänstebeskrivning
I rollen som billing coordinator / credit controller kommer du att arbeta med hela processen från att fakturan skickats till dess den blivit betald samt med påminnelser och e-billing. Du kommer även att ansvara för att koordinera faktureringen mellan delägare och ekonomiavdelningen samt att förmedla och strukturera information, främst internt, på ett begripligt sätt till andra delar av företaget.

Som billing coordinator / credit controller arbetar du självständigt i din roll, men har mycket kontakt internt med kollegor. Du blir här en del av ett stabilt bolag med en entreprenöriell atmosfär.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en högskola/universitetsutbildning inom ekonomi, vi ser gärna att du är civilekonom. Du har tidigare arbetat på ekonomiavdelning i ett par år, gärna med liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i Officepaketet och framför allt i Excel samt att du har en god IT-förståelse och har erfarenhet från att arbeta i olika ekonomisysten. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Baker & McKenzie söker dig som är driven och serviceinriktad, snabblärd och är lösningsfokuserad. Du har lätt för att samarbeta, är flexibel i ditt arbete och besitter en hög stresstålighet. Du är strukturerad och effektiv och har ett stort engagemang för arbetet samtidigt som du sprider positiv energi. Vi ser även gärna att du som person har en förmåga att kunna hantera frågor med delägare på ett professionellt och trovärdigt sätt.

Viktig information
SW hjälper Baker & McKenzie med ovanstående rekrytering. Tjänsten är på heltid med start omgående. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på SW, Anette Skantz, 08-407 55 66.

Varaktighet, arbetstid
Enligt ök. Enligt ök.

Publiceringsdatum
2016-03-21

Ersättning
Enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Skantz +4684075566

Företag
Baker & McKenzie

Adress
Baker & McKenzie
Vasagatan 7
11123 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 7

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2737102

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Baker & McKenzie

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Baker & McKenzie: