Billbäcks plantskola söker administrativ koordinator
Skill / Administratörsjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Vingåker,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill i Finspång,
Norrköping,
Linköping,
Katrineholm,
Söderköping eller i
hela Sverige Den härliga klyschan av att vara spindeln i nätet, tycka om att ha många bollar i luften och kunna samarbeta och hantera stress. De uppgifterna omfattar nog de flesta tjänster idag.
Just nu hjälper vi Billbäcks Plantskola i Svärtinge att hitta en person som klarar av att axla den uppgraderade rollen av administrativ koordinator. Vi söker spindeln i nätet, version 2.0!
Om företaget
Billbäcks Plantskola är ett tredje generationens familjeföretag med rötterna i vackra Svärtinge utanför Norrköping. Vi är stolta över vår trädodling, vår trädgårdshandel och vårat sköna restaurang & café Villa Flora - vårt trädgårdssortiment når så väl små som stora kunder inom både inom offentlig och privat sektor över hela Norden. Tillsammans med våra medarbetare som delar vårat intresse för det gröna, önskar vi erbjuda personlig service där vi bygger långsiktiga relationer med våra kunder och leverantörskontakter. Nu har du möjligheten att bli just det nytillskottet vi söker förstärkning av i vår blomstrande resa i form av en administrativ koordinator.
Dina arbetsuppgifter
Som administrativ koordinator kommer du vara den som tar emot beställningen från kund och administrerar arbetsuppgifter ut till dina kollegor för att beställningen ska kunna ske i tid. Du kommer få ha ett finger med i spelet i många av företagets processer där du delar ansvaret för att säkerställa hur de flöden som finns på Billbäcks plantskola följs enligt plan. Orderhantering, uppföljningar, leverans, logistik och administration är några av de kompetensområden du som spindeln i nätet 2.0 behöver kunna hantera för att nå upp till de förväntningar som finns på den här rollen.
Så vad innebär rollen lite mer konkret?
• På ett väl service minded sätt ta emot beställningar från kunder via mail och telefon
• Utifrån underlag från kund skapa offertunderlag
• Sammanflätar att de interna och externa leveransflödena fungerar
• Ha leverantörskontakt, kundkontakt och ansvara för bokningar av frakter
• Fakturering och sammanställa ekonomiska underlag
Genom din arbetsbeskrivning är du den som tar emot och kontrollerar orderunderlag från kund och ser till att det är korrekt för att ni ska kunna leverera önskade produkter. Du har även ett ansvar rent administrativt och logistiskt för att rätt produkter anländer från trädproduktionen i rätt tid och hinner med att packas i rätt transportmedel. Till din hjälp har du dina olika kollegor på respektive avdelningar och kompetensområden men det ligger hos dig att sammanstråla deras arbete för att uppnå resultat.
Din första period i jobbet kommer bestå av introduktion och utbildning. Ingen kan kunna allt från första arbetsdag och här kommer du introduceras in i rollen av Billbäcks Plantskolas nuvarande administrativa koordinator.
Din profil
Du som söker har tidigare yrkeserfarenhet av en administrativ roll, gärna med logistik som huvudområde. Du vill axla en tyngre administrativ roll där du får utmana din administrativa förmåga för att lösa problem och samtidigt ha möjligheten att bidra med en personlig touch i din nya roll. Som person trivs du i bolag där beslutsvägarna är korta och där vissa beslut kan tas över en kaffekopp på fikarasten likväl som på bokade möten. Vi kräver att du är flexibel och klarar av att se till hela företagets bästa de gånger du kan behöva agera och fatta beslut på stående fot. Du har förmågan att prioritera om planerade dagar när det krävs och du hanterar ett högt tempo bra. Du har fingertoppskänsla gällande kund- och leverantörsservice och förstår vikten av bra relationer i arbetet. Du som söker tjänsten är van att arbeta med frihet under ansvar. Har du även kryddat ditt CV med en utbildning inom trädgård är du klippt och skuren för den här tjänsten!
För att vara aktuell för jobbet känner du dig trygg i att arbeta både på svenska och engelska i tal och skrift. Din datorvana består som minst av Officepaketet med specifik erfarenhet av Excel och därtill ett eller flera affärssystem. Särskilt meriterande om du har erfarenhet av datorsystemet MINERVA och även meriterande om du har erfarenhet av offentliga upphandlingar och certifieringsarbete.
Ansökningsförfarande
Detta är en rekrytering och du kommer erbjudas en anställning hos Billbäcks Plantskola. Tror du att du är rätt person för tjänsten? Sök idag på
www.skill.se. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Skill, Fredrik Löfgren på 011-199473 alternativt
fredrik.lofgren@skill.se Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-11-19ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 3869
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Löfgren
fredrik.lofgren@skill.seFöretagSkill
AdressSkill
Värmekyrkan, Källvindsgatan 1
60240 Norrköping
KontorsadressVärmekyrkan, Källvindsgatan 1
Jobbnummer 4465948
Observera att sista ansökningsdag har passerat.