Biljettör - Flygsupport, Göteborg
Resia / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Resia i Göteborg,
Lerum,
Kungsbacka,
Alingsås,
Stenungsund eller i
hela Sverige Resia är ett värderingsstyrt försäljningsbolag med tillgänglighet, kompetens och personligt engagemang i fokus. Vår verksamhet omfattar försäljning av semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens i 51 butiker, på Internet och per telefon. Hos oss arbetar branschens vassaste resesäljare - deras passion, kompetens och långa erfarenhet av försäljning och resor är vårt viktigaste konkurrensmedel. Vi har Sveriges ledande kompetens, bredaste produktutbud och samarbetar med små och stora varumärken och aktörer inom både semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens.
Resia utsågs till bästa affärsresebyrå 2007, 2009, 2010, 2011, 2012 och 2013 - vinnare av Business Travel Award!
Resia bedriver e-handel inom fyra olika varumärken, Resfeber.se, Boxoffice.se, Resia.se och Flygofar.se, samt dess motsvarigheter i Norge och Danmark.
I Göteborg finner du vårt huvudkontor - Servicecenter - som stödjer försäljningen med säljsupport, ekonomisk uppföljning, personalfrågor, teknisk utveckling, marknadsföring, acquisition samt strategisk utveckling.
Är du vår nya biljettör?
Nu söker vi en ny medarbetare till vår Säljsupport i Göteborg. Avdelningen har 12 medarbetare och består av tre arbetsgrupper, Flygsupport, Portalensupport och Antaressupport.
Till vår Flygsupport söker vi nu en erfaren biljettör. Du kommer att arbeta med kollegor som har djup kompetens inom våra säljsystem samt bred kunskap inom försäljning och problemlösning. Erfarenhet och kompetens hos medarbetarna är ytterst viktig för att kunna ge våra resebyråer bästa service.
Beskrivning av tjänsten
Som biljettör arbetar du i huvudsak med biljettering, omskrivning och köhantering i Amadeus och Sabre. Bevakning och utställande av refund applications samt hantering av ADM/ACM ingår också i uppdraget.
Tjänsten innebär roterande arbetsuppgifter där uppdraget utöver biljetteringen är att supportera resesäljare i deras säljprocess. Frågorna som vi behandlar är oftast relaterade till den information som finns i vårt bokningssystem Amadeus.
Vårt uppdrag är också att arbeta aktivt med att fånga upp var i försäljningsprocessen vi kan förbättra våra rutiner. Flygsupporten arbetar även med att identifiera kompetensbehovet och genomföra internutbildningar vid behov.
Du arbetar i en grupp men under eget ansvar. Att dela med sig av sin kompetens samt stötta varandra i olika frågor är för oss en självklarhet.
Publiceringsdatum2015-01-14KvalifikationerVi söker dig som är noggrann och ansvarfull i dina uppdrag. Du är en problemlösare och ser möjligheter i alla de frågeställningar som uppkommer. Du är lyhörd för andras behov och van vid att arbeta serviceinriktat.
Du har ett pedagogiskt sätt att förmedla information och har vilja att utvecklas. Du trivs i ett arbete med högt tempo och har en god social förmåga.
KvalifikationerDu har:
• 3-5 års erfarenhet av biljettering
• Mycket goda kunskaper i Amadeus eller/och Sabre bokningssystem
• Mycket goda kunskaper i omskrivning av biljetter samt tolkning av flygbiljettsregler
• Van att hantera tidtabellförändringar i GDS
• Resebyråutbildning och/eller har arbetat på resebyrå tidigare med liknande uppgifter
• IATA kompetens
• Goda kunskaper i engelska
Omfattning
Tjänsten är ett vikariat t.om 2015-07-31. Tjänstgöringsgrad 100%
TillträdeOmgående
Kontaktperson för detta jobbHar du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig för Flygsupporten Renata Gnidic via e-post:
renata.gnidic@resia.se eller per telefon 031-617509.
Så ansöker duDu är välkommen med din ansökan senast den 31 januari 2015 via
http://www.resiatravelgroup.se/jobb . Klicka på knappen "Ansök" där du laddar upp ditt CV och ditt personliga brev.
Vi kommer omgående att inleda vår urvalsprocess med intervjuer, så du ökar dina möjligheter genom att snarast skicka in din ansökan.
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagResia
AdressResia
Kruthusgatan 17 405 23 Göteborg
41109 Göteborg
KontorsadressKruthusgatan 17 405 23 Göteborg
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2127545
Observera att sista ansökningsdag har passerat.