Bilförare/Posthanterare - Kommunstyrelseförvaltningen, Serviceavdelningen - Fordonsförarjobb i Haninge
Bilförare/Posthanterare
Kommunstyrelseförvaltningen, Serviceavdelningen / Fordonsförarjobb / Haninge
2018-12-20

Visa alla fordonsförarjobb i Haninge, Ödeshög, Hjo, Vadstena
Visa alla jobb hos Kommunstyrelseförvaltningen, Serviceavdelningen i Haninge

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa.



Internservice söker en bilförare/posthanterare till posthantering.

Tjänsten är en tillsvidare anställning (heltid). Tillträde snarast. Provanställning på 6 månader tillämpas.

Posthantering

Posthantering ingår i Internservice som är en del av Serviceavdelningen och är placerad i Kommunhuset. Internservice består av posthantering, tryckeri och vaktmästeri och har 14 anställda.

Arbetsuppgifter inom posthanteringen omfattar att planera/fördela arbetet tillsammans men övriga anställda, hjälpa kunder vid beställningar, sortera/distribuera post i hela Haninge kommun (inkl. kommunhusets internposthantering), frankering, beställa material, kontakt med leverantörer, köra bud, sköta administration (olika distributions listor, portobeställningar, inlämning av statistik, debitering mm) och hantera inkommande paket/bud.

Eftersom internservice består av 3 enheter (tryckeriet, vaktmästeriet och posthantering) förekommer det att personalen från dem olika enheter hjälper varandra vid arbetstoppar. Därför förekommer det också enklare vaktmästeri/trycknings arbete så som efterbehandling (spiralbindning, ryggbindning, häftning mm), flytt, montering och liknande.

Enklare bilvård/bilskötsel ingår också i arbetsuppgifter eftersom vi ansvarar för skötsel av våra fordon.

Vi söker dig som har B-körkort med erfarenhet inom yrkesområdet posthanterare/chaufför. Du har dokumenterade kunskaper inom frankering och har arbetat med PB frankeringsmaskiner i DM serie (DM800, DM900 eller DM1000) kundsystemet Meternet och pakethantering. Du har arbetat med servicefunktionen Capability, har god kunskap i ELIN (Postens serviceportal)

Vi ser gärna att du har bra lokalkännedom, har datavana i bl. annat Officepaketet och god fysik. Stor noggrannhet och tidspassning är också viktigt.

Som person är du självgående, tar initiativ och är serviceinriktad. Du är kvalitetsmedveten, effektiv och flexibel.



Välkommen med din ansökan senast den 27 januari 2019.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast Provanställning t.o.m.

Publiceringsdatum
2018-12-20

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-27
Ange följande referens när du ansöker: 2018/706
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Dario Jovic 08-606 80 77

Företag
Kommunstyrelseförvaltningen, Serviceavdelningen

Adress
Kommunstyrelseförvaltningen, Serviceavdelningen
Rudsjöterassen 2
13640 Handen

Kontorsadress
Rudsjöterassen 2

Jobbnummer
4523369


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kommunstyrelseförvaltningen, Serviceavdelningen: