Bildelsrådgivare till Bilia Group i Mölndal!

KFX HR-partner Skandinavien AB / Administratörsjobb / Göteborg
2020-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bildelsrådgivare till Bilia Group i Mölndal! " (publicerad 2020-09-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Borås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2020-09-16

Om tjänsten
Söker du en varierad tjänst med fokus på administration och service? Har du en mycket god förståelse för bilens alla komponenter och ett gediget intresse för bilar? Kanske har du arbetat inom branschen sedan tidigare och har bilar som ett stort intresse på din fritid? Är du dessutom en positiv lagspelare som trivs att arbeta i högt tempo? Då kan rollen som bildelsrådgivare vara helt rätt för dig!

Bilia Group har valt att samarbeta med KFX HR-partner i denna rekryteringsprocess. Du kommer att bli anställd direkt på Bilia Group Mölndal. Anställningen är på heltid, tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning.

Om oss
Bilia är en av Nordens största bilkedjor med cirka 5 000 medarbetare på 134 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien samt två internetbaserade auktionssajter, en i Sverige och en i Norge. Bilia säljer nya och begagnade bilar, utför service och reparationer samt erbjuder kringtjänster såsom däckhotell och glasreparationer. Bilia fokuserar på kunden och strävar efter att ha de mest nöjda kunderna i branschen. I Sverige har vi 95 anläggningar i fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har sju nybilsmärken: Volvo, BMW, Renault, Lexus, Toyota, MINI, och Dacia. 2019 omsatte Biliakoncernen ca 30 miljarder kronor.

Bilia Group i Mölndal är auktoriserade experter på BMW och MINI. Bilia fokuserar på kunden och strävar efter att ha de mest nöjda kunderna i branschen. Bilia vet att nöjda medarbetare ger nöjda kunder, därför storsatsar de på utbildning, rekrytering och teamkänsla på alla anläggningar.

Om företaget
Bilia är en av Nordens största bilkedjor med cirka 5 000 medarbetare på 134 anläggningar i Sverige, Norge, Tyskland, Luxemburg och Belgien samt två internetbaserade auktionssajter, en i Sverige och en i Norge. Bilia säljer nya och begagnade bilar, utför service och reparationer samt erbjuder kringtjänster såsom däckhotell och glasreparationer. Bilia fokuserar på kunden och strävar efter att ha de mest nöjda kunderna i branschen. I Sverige har vi 95 anläggningar i fem regioner: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen och Skaraborg. Den svenska marknaden har sju nybilsmärken: Volvo, BMW, Renault, Lexus, Toyota, MINI, och Dacia. 2019 omsatte Biliakoncernen ca 30 miljarder kronor.

Bilia Group i Mölndal är auktoriserade experter på BMW och MINI. Bilia fokuserar på kunden och strävar efter att ha de mest nöjda kunderna i branschen. Bilia vet att nöjda medarbetare ger nöjda kunder, därför storsatsar de på utbildning, rekrytering och teamkänsla på alla anläggningar.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som bildelsrådgivare arbetar du i en varierad roll i nära dialog med kund, såväl via telefon som mail. Du planerar och beställer hem reservdelar och tillbehör efter kundens behov. Du lämnar prisuppgift, har hand om registervård och packar upp beställt material. Du hanterar såväl butiks som grossistförsäljning och arbetar i nära samarbete med Bilias skaderådgivare i kalkyleringsverktyget Cabas. Tillsammans med dina härliga kollegor uppmärksammar och vägleder du kunder och ser till att varje dag bidra till att Bilia ska vara branschens bästa servicebolag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en mycket god förståelse för bilens alla komponenter och ett gediget intresse för bilar. Du har en fordonsteknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Tidigare erfarenhet i rollen som mekaniker, eller motsvarande är meriterande.

Flytande kunskaper i tal och skrift på svenska och B-körkort är ett krav. Vidare bör du behärska dator och telefon självständigt. Vidare ställer tjänsten höga krav på din administrativa förmåga såväl som din förmåga att planera och prioritera.

För att trivas i rollen tror vi att du är en positiv och engagerad person som trivs bäst i ett högt arbetstempo. Du brinner för att ge god service och sätter alltid kunden i fokus. Du trivs med att skapa goda relationer både internt och externt och är mån om att ta ansvar och alltid vårda dina relationer. Du värdesätter god sammanhållning och team-känsla.

Då Bilia ligger i framkant teknisk ser vi att du trivs med att utvecklas, är lösningsorienterad och målinriktad. Att leverera ett arbete med högsta möjliga kvalité är självklart! För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter på företaget.

Övrig information
Urval och intervjuer sker löpande, detta betyder att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vi genomför personlighetstester och bakgrundskontroller på alla slutkandidater.
Har du frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00. Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
KFX HR-partner Skandinavien AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4205".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143), http://www.kfx.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
KFX HR-partner Göteborg AB

Jobbnummer
5361023

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: