Bid Manager till Office Depot

serveOffice ab / Ekonomichefsjobb / Solna
2018-02-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Bid Manager till Office Depot" (publicerad 2018-03-06) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos serveOffice ab i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Det går bra för Office Depot och vi är stolta över att ha placerat oss på Karriärföretagens topp 100 mest spännande arbetsgivare i Sverige 2016. Office Depot är en av världens största leverantörer av kontorsvaror. Med vårt unika helhetserbjudande av kontorsvaror och tjänster är vi kontorets One Stop Shop vilket ger våra kunder ett enklare kontorsliv. Försäljningen i Sverige sker via vårt butiksnät, regionsäljare, webshop och kundcenter.



Just nu söker vi en Bid manager till vår kund Office Depot för ett interimsuppdrag med start omgående. Är du en person som vågar fatta beslut och trivs i en händelserik miljö? Är du dessutom strukturerad, noggrann, #personligtengagerad men också driven och kan coacha och driva människor i din omgivning? Då är du den vi söker! Tjänsten är på heltid med placering på Office Depots huvudkontor i Solna.

Arbetsbeskrivning
Du ska projektleda och prissätta Office Depots största och mest komplexa affärer. Bid management är en del av Office Depots Kund- och Säljsupport team och ansvarar för de kommersiella delarna i Office Depots affärer. Din roll är att sätta samman ett anbudsteam och att projektleda hela offertarbetet för att säkra att våra svar är av hög kvalitet och förankrat hela vägen av rätt personer inom organisationen.

I arbetet med prissättning arbetar du med kundlönsamheten utifrån ett helhetsperspektiv. Du analyserar och granskar kundkalkyl, föreslår vad som driver intäkter och kostnader i affärsmodellen samt kan tänka kreativt kring affären givet konkurrensbild och andra förutsättningar. Detta arbete kräver en god kunskap om finansiella begrepp.

Arbetsuppgifter

• Utveckla och förvalta bidprocessen
• Utveckla standardiserade mallar och rutiner för bidprocessen som erbjuder en differentierad support
• Leda projekt inom Office Depot med syfte att effektivisera och strukturera arbetssätt både inom Bid teamet men även inom övriga delar av Office Depot
• Delaktig i koordinering och framtagande av lönsamhetsmodeller
• Driva och utveckla upphandlingar

Publiceringsdatum
2018-02-02

Kvalifikationer
• Goda erfarenheter av att jobba som Bid Manager
• Utbildad civilingenjör eller civilekonom med ett antal års relevant erfarenhet
• Goda projektledaregenskaper och god strukturell förmåga
• Mycket goda kunskaper inom Office-paketet och då främst Excel.
• Behärskar svenska och engelska flytande både i tal och skrift
• Du har erfarenhet från försäljning inom B2B

Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt. Du har en hög analytisk förmåga och förstår företagsekonomiska termer. Du har också en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig välformulerat och tydligt i tal och skrift. Du har en god samarbetsförmåga vilket visar sig genom att du uppmärksammar andras synpunkter och kompetens samt ger dem utrymme i gruppen på ett sätt som gynnar helheten. Du identifierar och genomför aktiviteter som leder i målets riktning samt fattar nödvändiga beslut inom ditt ansvarsområde. Utöver detta har du förmågan att förstå konsekvenserna av olika lösningsförslag och hittar den mest effektiva lösningen.

Office Depot erbjuder dig
Du erbjuds en plats i en flexibel och prestigelös organisation, som präglas av en stark teamkänsla och högt engagemang - där din kompetens kommer att göra skillnad. Vi lever och lär att vår personliga service till kunden är det mervärde som gör oss till det självklara valet av leverantör och samarbetspartner, vi gör ditt kontorsliv enklare!

Som konsult hos serveOffice erbjuder vi dig
Genom våra ledord #personligtengagerad, #skickligtproduktiv och #proffsigtkreativ skapar vi de bästa förutsättningarna för våra medarbetare. Hos serveOffice får du engagerade kollegor och ledare som har insett att nyckeln till nöjda kunder är att vår egen personal trivs och mår bra.
Vi erbjuder därför alla våra medarbetare generösa villkor i form av bland annat friskvårdsbidrag, flexpension och ett brett förmånspaket. Dessutom anordnar vi kontinuerligt trevliga aktiviteter för att skapa en "vi-känsla" bland alla våra medarbetare. Det ska vara kul att vara en del av serveOffice!

Ansökan och kontakt
Skicka in din ansökan med personligt brev och uppdaterat CV snarast genom att ansöka nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Stina Hauschildt på 073 779 40 59 eller stina.hauschildt@serveoffice.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid 3 - 6 månader

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
serveOffice AB

Adress
serveOffice AB
Vasagatan 16
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 16 11120 Stockholm

Jobbnummer
3940747

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från serveOffice ab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos serveOffice ab: